Antonimy 1 Ćwiczenia kompetencji językowych

Wróć do pełnej listy produktów

Nasza cena: 32,00 zł
Twój rabat na kolejne zakupy: 0,64 zł Zobacz, jak wykorzystać rabat?
Autor: Joanna Mikulska | Wydawca: Wydawnictwo WiR


Dostępność: Niska
Czas dostawy tego produktu może być wydłużony


Seria: Ćwiczenia kompetencji językowych
Kategorie: Edukacja ogólnorozwojowa | Edukacja polonistyczna | Edukacja wczesnoszkolna | Gramatyka i ortografia | Nauka czytania | Rozwój mowy | Specjalne potrzeby edukacyjne |
Stawka VAT: 5% | Cena netto: 30,48 zł | Kod kreskowy: 9788389807090


Antonimy - część 1 to zestaw ćwiczeń ukierunkowanych na rozwijanie następujących umiejętności: posługiwanie się antonimami: wysokie - niskie, puste - pełne, białe - czarne, szerokie - wąskie, brudne -czyste, krótkie - długie, grube - cienkie, grube - chude, tęgie - szczupłe, nowe - stare, stare - młode, suche - mokre; różnicowanie oraz właściwe stosowanie zaimków wskazujących: ten, ta, to; formułowanie zdań poprawnych gramatycznie - o zachowanym prawidłowym szyku i fleksji, szczególnie w odniesieniu do przymiotników; inicjowanie wypowiedzi na temat oglądanych obrazków, będących etapem wstępnym do opanowania umiejętności samodzielnego opowiadania; stosowanie gestów preinformujących i dzielenie pola uwagi podczas wypowiadania się na temat ilustracji (w przypadku dzieci autystycznych). Co więcej, ćwiczenia przyczyniają się do poszerzania zakresu słownictwa czynnego. W zestawie znajduje się 66 kart pracy z prostymi ilustracjami prezentującymi pary przymiotników, będących swoimi przeciwieństwami. Pod każdą z nich znajduje się pasek zdaniowy, w postaci ramek, które podopieczny kolejno wskazuje w trakcie odpowiadania. Ilość ramek sugeruje jak długa ma być wypowiedź. W przypadku podopiecznych posługujących się pismem, ramki mogą posłużyć do ćwiczeń w pisemnym udzielaniu odpowiedzi. Seria "Ćwiczenia kompetencji językowych" składa się z trzech zeszytów ćwiczeń: Antonimy część 1, Antonimy część 2 oraz Rozumienie pytań. Zawarte w nich zadania służą kształtowaniu umiejętności komunikacji językowej, a w szczególności: • rozumienia i poprawnego posługiwania się antonimami, zaimkami wskazującymi i osobowymi; • formułowania zdań poprawnych gramatycznie, z prawidłowym szykiem i fleksją; • budowania wypowiedzi na temat oglądanych obrazków, wprowadzenie do samodzielnego opowiadania; • rozumienia pytań dotyczących osób i czynności.