Tyflopedagogika wobec współczesnej przestrzeni edukacyjno-rehabilitacyjnej

Wróć do pełnej listy produktów

Nasza cena: 35,00 zł
Twój rabat na kolejne zakupy: 0,70 zł Zobacz, jak wykorzystać rabat?
Autor: Czerwińska Kornelia, Paplińska Malgorzata, Walkiewicz-Krutak Malgorzata | Wydawca: Wydawnictwo APS


Dostępność: Brak


Kategorie: Pedagogika specjalna | Tyflopedagogika |
Stawka VAT: 5% | Cena netto: 33,33 zł | Kod kreskowy: 9788364953330


„Teksty zgromadzone w monografii prezentują zagadnienia, które wpisują się w bardziej ogólne obszary tematyczne niepełnosprawności wzrokowej i dotyczą rehabilitacji osobistej, społecznej i zawodowej.[…] Adresatami tego opracowania z pewnością mogą być profesjonaliści zajmujący się rehabilitacją osób z niepełnosprawnością wzroku, a także instytucje rządowe i pozarządowe zainteresowane programowaniem i realizowaniem działań rehabilitacyjnych. Istotną rolę monografia ta może także pełnić w przygotowaniu przyszłych tyflopedagogów, a także pedagogów specjalnych zdobywających kompetencje do pracy w edukacji integracyjnej i włączającej. Gratuję Autorkom pomysłu monografii, która podejmuje znaczące współcześnie zagadnienia tyflopedagogiczne, rozważając je w kontekście przemian oświatowych, społeczno-ekonomicznych, kulturowych. […] Książka podejmuje zagadnienia aktualne, w sposób oryginalny i na kanwie aktualnej, bogatej literatury przedmiotu, uwzględniając źródła krajowe i zagraniczne.” Z recenzji wydawniczej prof. dr hab. Joanny Głodkowskiej „Publikacja doskonale wpisuje się w nurt prac teoretycznych podejmujących problematykę aktualizacji kluczowych założeń koncepcyjnych i rozwiązań aplikacyjnych w obszarze tyflopedagogiki. Zasadniczym celem opracowania jest prezentacja miejsca i roli tyflopedagogiki we współczesnej przestrzeni edukacyjnej i rehabilitacyjnej. […] Publikacja jest potrzebna i oczekiwana. Jest godna polecenia przede wszystkim studentom pedagogiki specjalnej, a zwłaszcza studentom tyflopedagogiki. Z pewnością zainteresują się nią uczeni zajmujący się tą dyscypliną ale również nauczyciele i wychowawcy osób z niepełnosprawnością wzroku. Będą ją również chętnie czytać rodzice, którzy na co dzień potrzebują intelektualnego wsparcia w wychowaniu i towarzyszącej aktywności edukacyjno-rehabilitacyjnej wobec swoich niepełnosprawnych dzieci.” Z recenzji wydawniczej dr hab., prof. UMCS Zofii Palak