Szanowni Państwo, zakup podręczników, materiałów edukacyjnych i materiałów ćwiczeniowych dla uczniów z Indywidualnymi Potrzebami Edukacyjnymi przeniesiony został do bezpłatnego serwisu dla szkół: www.DotacjeCelowe.pl

.

Aspiracje i cele życiowe młodzieży nieprzystosowanej społecznie

Wróć do pełnej listy produktów

Nasza cena: 29,00 zł
Twój rabat na kolejne zakupy: 0,58 zł Zobacz, jak wykorzystać rabat?
Autor: Moleda Joanna | Wydawca: Wydawnictwo APS


Dostępność: Niska


Kategorie: Pedagogika specjalna | Pedagogika społeczna | Praca socjalna | Resocjalizacja |
Stawka VAT: 5% | Cena netto: 27,62 zł | Kod kreskowy: 9788364953019
Rok wydania: 2015 | Oprawa: Miękka |


Wśród wielu czynników warunkujących aktywność człowieka ważną rolę odgrywają aspiracje – deklarowane pragnienia, dotyczące realizacji określonych wartości w dostępnych warunkach.Plany życiowe jednostki koncentrują się najczęściej wokół takich sfer życia jak: szczęście rodzinne, ukończenie szkoły, zdobycie kwalifikacji zawodowych i pracy. Niektóre z tych planów pozostaną tylko marzeniem, inne zostaną zweryfikowane przez doświadczenia jednostki. Jednakże niezależnie od stopnia ich realizmu, muszą być uświadomione i sformułowane, aby miały szansę spełnienia.Celem prezentowanych w publikacji badań własnych była analiza planów życiowych młodzieży nieprzystosowanej społecznie oraz próba oceny wybranych czynników indywidualnych i społecznych: predyspozycji (fizycznych i intelektualnych), transmisji pokoleniowej wzorców życiowych, karier (rodziców, krewnych), wzorów środowiskowych, potrzeb i pragnień, samooceny, osobistych standardów ewaluatywnych, edukacji i wspomagania rozwoju.Autorka zdecydowała się zbadać postrzeganie własnej przyszłości przez młodzież, której szanse rozwojowe zostały mocno ograniczone zarówno przez działania własne, jak i otoczenie, w którym dorastała. […] W tego typu badaniach niezwykle ważna jest ocena własnej wartości oraz poczucie sensu życia , które to zmienne w istotny sposób modyfikują wspomniane wcześniej wyniki i tłumaczą wiele wyborów dokonanych przez badanych.Z recenzji wydawniczej dr hab., prof. WŚ Ireny Pospiszyl Należy wyrazić nadzieję, że zawarte w książce przemyślenia i ustalenia będą inspirowały różne podmioty do podejmowania twórczych, racjonalnych i przemyślanych działań na rzecz doskonalenia procesu resocjalizacji młodzieży nieprzystosowanej społecznie z uwzględnieniem jej godności i podmiotowości.Z recenzji wydawniczej dr hab., prof. APS Andrzeja Giryńskiego