Szanowni Państwo, w wypadku zakupu podręczników, materiałów edukacyjnych i materiałów ćwiczeniowych dla uczniów z IPE/SPE finansowanych z dotacji celowej MEiN lub wyprawki szkolnej zapraszamy do serwisu www.DotacjeCelowe.pl.

Uwarunkowania dobrostanu zawodowego nauczycieli

Wróć do pełnej listy produktów

Nasza cena: 40,00 zł
Twój rabat na kolejne zakupy: 0,80 zł Zobacz, jak wykorzystać rabat?
Autor: Elżbieta Strutyńska | Wydawca: Wydawnictwo APS


Dostępność: Niska


Kategorie: Metodologia i badania | Oświata i szkolnictwo | Wydawnictwo APS |
Stawka VAT: 5% | Cena netto: 38,10 zł | Kod kreskowy: 9788366879836
Rok wydania: 2022 | Oprawa: miękka | Strony: 260 |


Niezmiernie ciekawe i ważne merytorycznie są analizy wyników badań zagranicznych nad rozwojem zawodowym czy kondycją nauczycieli w krajach zachodniego świata, które Autorka konfrontuje z polskimi diagnozami. Różnic jest tak wiele, że poznanie problemów, z jakimi borykają się nauczyciele w innych krajach UE, jest wartościowe poznawczo i praktycznie dla polskiego czytelnika i specjalistów w zakresie badań pedeutologicznych. Pozwala bowiem na zastanowienie się nad czynnikami, które, choć są inne niż w Polsce, mogą stać się w przyszłości warunkiem lepszego funkcjonowania w zawodzie także naszych nauczycieli. Szczególnie dobrze to widać, kiedy Elżbieta Strutyńska prezentuje wyniki własnych badań, które przeprowadziła na próbie ogólnopolskiej. Wykazuje bowiem istotność związku między zasobami nauczycielskiej profesji czy prężnością a poczuciem jej dobrostanu. Empiryczna odsłona czynników sprzyjających osiąganiu sukcesów zawodowych i czerpaniu satysfakcji z pracy jest ważnym sygnałem także dla władz samorządowych, by wspomagały ze swojej strony możliwość jak najlepszego wykonywania zawodu przez tych, których oddziaływanie zapisuje się na całe życie dzieci i młodzieży. Z recenzji prof. dr. hab. Bogusława Śliwerskiego Książka Elżbiety Strutyńskiej jest interesującym studium funkcjonowania nauczycieli w złożonej i niełatwej rzeczywistości zawodowej. Po latach skupiania się na wypaleniu zawodowym nauczycieli dostajemy pracę, gdzie w centrum zainteresowań badawczych są wymiary pozytywne, sprawiające, że nauczyciele wykonują swoją pracę lepiej i z większą satysfakcją. Duża próba, zaawansowane metody statystyczne oraz znakomite skonceptualizowanie pracy sprawiają, że z pewnością będzie ona lekturą zdolną zainteresować zarówno pedagogów, jak i dyrektorów, psychologów pracy i studentów. Z recenzji prof. dr. hab. Macieja Karwowskiego