Ocena opisowa w dyskursie kształtowania podmiotowości dziecka

Wróć do pełnej listy produktów

Nasza cena: 38,00 zł
Twój rabat na kolejne zakupy: 0,76 zł Zobacz, jak wykorzystać rabat?
Autor: Edyta Ćwikła | Wydawca: Wydawnictwo APS


Dostępność: Wysoka


Kategorie: Edukacja wczesnoszkolna | Metodologia i badania | Pedagogika | Pedagogika wczesnoszkolna | Przewodniki metodyczne i poradniki dla nauczyciela | Wydawnictwo APS |
Stawka VAT: 5% | Cena netto: 36,19 zł | Kod kreskowy: 9788366010949
Rok wydania: 2021 | Wydanie: 1 | Oprawa: Miękka | Strony: 172 |


Dr Edyta Ćwikła – pedagog, adiunkt w Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie w Instytucie Wspomagania Rozwoju Człowieka i Edukacji w Katedrze Wczesnej Edukacji, nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej. Członek Zespołu Edukacji Elementarnej Komitetu Nauk Pedagogicznych PAN. Obszar zainteresowań badawczo-naukowych jest związany z szeroką rozumianą edukacją dziecka w klasach niższych, oceną opisową i oceną kształtującą w edukacji wczesnoszkolnej, pedagogicznymi i społecznymi wymiarami konstruowania społecznych ról dziecka w okresie edukacji wczesnoszkolnej. Monografia autorstwa Edyty Ćwikły wnosi wiele cennych informacji dotyczących funkcji jakie spełnia ocena opisowa, w tym tych, które mają znaczenie dla tworzenia się obrazu Ja dziecka, budując jego samoocenę i poczucie własnej wartości. Autorka wpisuje się więc swoją publikacją w obszar poszukiwań empirycznych, ważnych dla współczesnego dyskursu pedagogicznego. Jest to monografia, która powinni przeczytać zarówno nauczyciele, rodzice dzieci w wieku wczesnoszkolnym, jak i przyszli nauczyciele edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, którym (mam taką nadzieję) pozwoli zauważyć, jak istotne znaczenie można przypisać ocenianiu i jakie konsekwencje, związane z psychospołecznym funkcjonowaniem dziecka, mogą wiązać się z brakiem przemyślanych działań w obszarze oceniania dzieci. Z recenzji wydawniczej dr hab., prof. UAM Hanny Krauze-Sikorskiej Rozprawa Edyty Ćwikły stanowi postęp w badaniach nad obszarem edukacji dzieci w młodszym wieku szkolnym w zakresie rekonstrukcji znaczenia procesu oceniania opisowego w kontekście funkcjonowania dziecka w systemie edukacji. Kontekst podmiotowości w zasługujący na uwagę sposób Autorka traktuje jako punkt wyjścia do nowego sposobu myślenia o ocenianiu na wczesnoszkolnym szczeblu edukacji. Z tego względu publikacja jest istotnym wkładem do dorobku, zwłaszcza w aspekcie badawczym. Autorka podejmuje jedno z najtrudniejszych wyzwań, przed jakimi stoi współczesna edukacja, nauka i praktyka społeczna. Z recenzji wydawniczej dr hab. prof. UKW Anny Jakubowicz-Bryx