Szanowni Państwo, w wypadku zakupu podręczników, materiałów edukacyjnych i materiałów ćwiczeniowych dla uczniów z IPE/SPE finansowanych z dotacji celowej MEiN lub wyprawki szkolnej zapraszamy do serwisu www.DotacjeCelowe.pl.

Rozwój umiejętności z zakresu orientacji przestrzennej u dzieci niewidomych w wieku wczesnoszkolnym Studium teoretyczno-empiryczne

Wróć do pełnej listy produktów

Nasza cena: 40,00 zł
Twój rabat na kolejne zakupy: 0,80 zł Zobacz, jak wykorzystać rabat?
Autor: Kamila Miler-Zdanowska | Wydawca: Wydawnictwo APS


Dostępność: NakladWyczerpany


Kategorie: Pedagogika specjalna | Tyflopedagogika | Wczesne wspomaganie rozwoju oraz wczesna interwencja terapeutyczna | Wydawnictwo APS |
Stawka VAT: 5% | Cena netto: 38,10 zł | Kod kreskowy: 9788366879171
Rok wydania: 2021 | Oprawa: miękka | Strony: 364 |


Kamila Miler-Zdanowska doktor nauk społecznych w zakresie pedagogiki, pedagog specjalny, tyflopedagog, logopeda, adiunkt w Zakładzie Tyflopedagogiki w Instytucie Pedagogiki Specjalnej w Akademii Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej w Warszawie. Jej zainteresowania naukowo-badawcze koncentrują się wokół edukacji i rehabilitacji osób niewidomych i słabowidzących. Prowadzi badania naukowe w zakresie orientacji przestrzennej i samodzielnego poruszanie się osób z niepełnosprawnością wzroku. Autorka ponad 30 publikacji naukowych w języku polskim i angielskim. Ma na swoim koncie liczne wystąpienia na konferencjach krajowych i zagranicznych. Członek Zarządu Towarzystwa Opieki nad Ociemniałymi Stowarzyszenie (TONOs). Współpracuje jako ekspert z instytucjami działającymi na rzecz osób niewidomych i słabowidzących. Opracowania poświęcone orientacji przestrzennej osób z niepełnosprawnością wzrokową na polskim rynku wydawniczym pojawiają się niezwykle rzadko. Dlatego nie mam wątpliwości, że monografia Kamili Miler-Zdanowskiej kreatywnie dopełnia i wzbogaca polską literaturę naukową z obszaru tyflologii, tyflopedagogiki, wspomagania rozwoju dzieci niewidzących od urodzenia lub wczesnego dzieciństwa, że trafi do znacznej grupy czytelników zainteresowanych specjalną, specjalistyczną pomocą dzieciom doświadczającym konsekwencji zaburzeń lub braku funkcji wzrokowych. Najcenniejsze jest jednak to, że na podstawie zrealizowanych badań empirycznych pokazała zagadnienia istoty orientacji przestrzennej w łączności z rozwojem fizycznym, psychicznym, społecznym, sukcesem rozwojowym i edukacyjnym, jakością przygotowania do przyszłego życia w dorosłości. Prof. dr hab. Marzenna Zaorska Monografia dr Kamili Miler-Zdanowskiej jest pozycją opracowaną w sposób bardzo rzetelny - część teoretyczna została przygotowana prawdopodobnie w oparciu o wszystkie źródła naukowe dotyczące badań w zakresie rozwoju orientacji przestrzennej dzieci pełnosprawnych i z niepełnosprawnością opublikowane w Polsce oraz o przemyślany, celowy dobór publikacji zagranicznych. Jest pozycją wartościową naukowo - przeprowadzone badania wnoszą bardzo istotny wkład w poznanie specyfiki rozwoju umiejętności z zakresu orientacji przestrzennej dzieci niewidomych w wieku wczesnoszkolnym. Książkę tę z uwagą będą czytać nauczyciele orientacji przestrzennej dzieci niewidomych, ponieważ jest kompendium wiedzy z zakresu rozwoju orientacji przestrzennej i jego uwarunkowań u dzieci niewidomych w wieku wczesnoszkolnym. Jest także cennym źródłem informacji i inspiracji badawczych dla studentów pedagogiki specjalnej, zwłaszcza tyflopedagogiki. dr hab. Małgorzata Walkiewicz-Krutak, prof. APS