Szanowni Państwo, w wypadku zakupu podręczników, materiałów edukacyjnych i materiałów ćwiczeniowych dla uczniów z IPE/SPE finansowanych z dotacji celowej MEiN lub wyprawki szkolnej zapraszamy do serwisu www.DotacjeCelowe.pl.

Niepełnosprawność intelektualna Poznawanie i wspieranie

Wróć do pełnej listy produktów

Nasza cena: 32,00 zł
Twój rabat na kolejne zakupy: 0,64 zł Zobacz, jak wykorzystać rabat?
Autor: Red. naukowa Ewa Zasępa | Wydawca: Wydawnictwo APS


Dostępność: Niska


Kategorie: Niepełnosprawność intelektualna | Pedagogika specjalna |
Stawka VAT: 5% | Cena netto: 30,48 zł | Kod kreskowy: 9788366010864
Rok wydania: 2020 | Oprawa: Miękka | Strony: 216 |


Przedstawiona do recenzji monografia zbiorowa to współpraca autorów, której wspólnym mianownikiem uczyniono problematykę niepełnosprawności intelektualnej. Autorzy koncentrują się na różnych obszarach problemowych związanych z głównym zagadnieniem. Mamy tu zarówno materiały poświęcone diagnozie niepełnosprawności intelektualnej, jak i problematyce rodziny z osobą z niepełnosprawnością; jest obszar poświęcony osobie dorosłej z niepełnosprawnością, a także starości i starzeniu się osoby z niepełnosprawnością intelektualną, czy wreszcie takie zagadnienie, jak godność osoby z niepełnosprawnością intelektualną. prof. dr hab. Iwona Chrzanowska Recenzowana monografia to ważny, aktualny i potrzebny zbiór informacji o zjawisku niepełnosprawności intelektualnej (NI). Układ treści jest spójny i pozwala czytelnikowi z jednej strony szybko odnaleźć informacje najbardziej mu w danej chwili potrzebne, a z drugiej strony prowadzi go stopniowo do zgłębiania tematyki. dr hab. Wojciech Otrębski, prof. KUL Zagadnienia poruszone w publikacji należy uznać za bardzo cenne, szczególnie gdy uświadomimy sobie problemy dzisiejszej rzeczywistości społecznej i ekonomicznej, w której muszą odnaleźć swoje miejsce osoby z niepełnosprawnością intelektualną, dla których proces ten jest o wiele trudniejszy. Kompleksowe i zróżnicowane formy wspierania osób z niepełnosprawnością intelektualną organizowane w środowisku rodzinnym i instytucjonalnym wymagają uwzględnienia aktualnie eksponowanych zasad związanych z ideami normalizacji, podmiotowości i integracji. Efektywność tych działań może determinować jakość życia osób z niepełnosprawnością intelektualną. dr hab. Bernadeta Szczupał, prof. APS