Szanowni Państwo, zakup podręczników, materiałów edukacyjnych i materiałów ćwiczeniowych dla uczniów z Indywidualnymi Potrzebami Edukacyjnymi przeniesiony został do bezpłatnego serwisu dla szkół: www.DotacjeCelowe.pl
.BUDOWANIE POCZUCIA KOHERENCJI U DZIECI Z CHOROBĄ REUMATYCZNĄ
Wróć do pełnej listy produktów
Nasza cena: 29,00 zł
Twój rabat na kolejne zakupy: 0,58 zł Zobacz, jak wykorzystać rabat?
Autor: Konieczna Iwona
|
Wydawca: Wydawnictwo APS
Dostępność: Niska
Kategorie:
Pedagogika specjalna |
Stawka VAT: 5% | Cena netto: 27,62 zł |
Kod kreskowy: 9788362828777
Rok wydania: 2013 |
Oprawa: Miękka |
Strony: 222 |
Dr Iwona Konieczna - pedagog specjalny, logopeda, adiunkt na Wydziale Nauk Pedagogicznych w Instytucie Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie. Główne obszary jej zainteresowań naukowych koncentrują się wokół edukacji i terapii dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, sytuacji osób z chorobą przewlekłą i niepełnosprawnością ruchową oraz ich rodzin w różnych obszarach życia. Autorka wielu artykułów z zakresu pedagogiki terapeutyczno-leczniczej.
Autorka dokonała syntezy i selekcji rozległej i interdyscyplinarnej wiedzy na temat teorii ugruntowanej. Wskazałam przy tym na istotność zabiegu triangulacji jako poszerzającego spektrum wiedzy i zwiększającego jej obiektywizm. Następnie opisała swój sposób prowadzenie badań na gruncie wzmiankowanej koncepcji. Zastosowała kilka procedur badawczych, łącząc kwestie jakości życia z poczuciem jakości życia. Poznawała je poprzez analizy rysunków i wypowiedzi słownych, historii życia, samopis badanych dzieci oraz opinie na ich temat formułowane przez ich bliskich [...]. Mamy więc podejście holistyczne, homocentryczne, zhumanizowane, odznaczające się szacunkiem i traktowaniem dziecka jako podmiotu, owego punktu widzenia nadającego specyficzne znaczenie doznaniom - szczególnie silnie zaznaczające się w rysowaniu bólu i interpretowaniu wierszy [...]. Zastosowanie opcji jakościowej czyni z recenzowanej pracy dzieło pełne ekspresji, przemawiające do czytelnika, nie koniecznie specjalisty, w wieloraki sposób, dostarczając szeregu cennych informacji, wykraczających poza rozważania w konstrukcie koherencji.
z recenzji wydawniczej dr hab. Hanny Żuraw