Szanowni Państwo, zakup podręczników, materiałów edukacyjnych i materiałów ćwiczeniowych dla uczniów z Indywidualnymi Potrzebami Edukacyjnymi przeniesiony został do bezpłatnego serwisu dla szkół: www.DotacjeCelowe.pl

.

Prozodia. Przyswajanie, badanie, zaburzenia, terapia

Wróć do wyników wyszukiwania | Wróć do pełnej listy produktów

Nasza cena: 95,00 zł
Twój rabat na kolejne zakupy: 1,90 zł Zobacz, jak wykorzystać rabat?
Autor: Barbara Kamińska, Marta Wysocka, Stanisław Milewski | Wydawca: Harmonia


Księgarnia prowadzi sprzedaż tylko publikacji Wydawnictwa APS i wybranych innnych tytułów. Pełna oferta dotycząca Specjalnych Potrzeb Edukacyjnych dostępna jest w serwisie www.DotacjeCelowe.pl.

Seria: Logopedia XXI wieku
Kategorie: Logopedia |
Stawka VAT: 5% | Cena netto: 90,48 zł | Kod kreskowy: 9788377442012
Rok wydania: 2020 | Oprawa: twarda" | Strony: 708 |


W polskiej XX-wiecznej lingwistyce prozodia wypowiedzi należała do zaniedbanych obszarów badawczych. W badaniach logopedycznych była ciągle na etapie postulatów. Sytuacja zaczęła się zmieniać wraz z rozwojem fonetyki akustycznej i z niezwykłym przyspieszeniem badań nad przetwarzaniem słuchowym. [...] Prezentowany tom wypełni poniekąd lukę wynikającą z niedostatków badawczych nad prozodią w języku polskim. Umożliwi praktykom [...] podejmowanie terapii budowanej na wiedzy. Logopedzi zawsze pracowali nad prozodią mowy. Realizacja rozmaitych jej składników jest bowiem wyrazistym symptomem zaburzeń. Jednakże działania specjalistów wynikały z intuicji i umiejętności zdobytych w praktyce. Niniejszy tom przynosi gruntowną wiedzę teoretyczną i dostarcza podstaw do racjonalnego programowania terapii. Jest niewątpliwie osiągnięciem środowiska polskich badaczy, także pomysłodawców projektu i jego redaktorów. Z recenzji prof. dra hab. Stanisława Grabiasa Niniejsza monografia jest pierwszym polskojęzycznym opracowaniem dotyczącym prozodii, którego zakres tematyczny wyznacza perspektywa logopedyczna. Powstanie tomu ma związek z potrzebą ugruntowania w polskiej refleksji logopedycznej dotychczas niedostatecznie w niej wyeksponowanej i rozpowszechnionej wiedzy na ten temat, istotnej dla rozważań dotyczących rozwoju mowy, jej zaburzeń oraz metodyki postępowania diagnostycznego i terapeutycznego. Celem publikacji jest przybliżenie stanu wiedzy dotyczącej biologicznych mechanizmów nabywania i funkcjonowania sprawności prozodycznych w filo- i ontogenezie człowieka, ich powiązań z innymi sprawnościami, charakterystyki zaburzeń prozodycznych występujących w zaburzeniach mowy, słuchu i głosu oraz usprawniania odbioru i realizacji prozodii. Autorzy poszczególnych rozdziałów publikacji reprezentują różne dyscypliny naukowe. Przedstawiane zagadnienia poszerzają o logopedyczną perspektywę opisu prozodii, a także kwestię rozumienia jej znaczenia w komunikacji osób z zaburzeniami mowy oraz osób bez tych zaburzeń. Prezentowane rozważania są wyrazem podejścia interdyscyplinarnego.