Szanowni Państwo, w wypadku zakupu podręczników, materiałów edukacyjnych i materiałów ćwiczeniowych dla uczniów z IPE/SPE finansowanych z dotacji celowej MEiN lub wyprawki szkolnej zapraszamy do serwisu www.DotacjeCelowe.pl.

Poszukiwanie refleksyjności w edukacji

Nasza cena: 40,00 zł
Twój rabat na kolejne zakupy: 0,80 zł Zobacz, jak wykorzystać rabat?
Autor: Anna Perkowska-Klejman | Wydawca: Wydawnictwo APS


Dostępność: Niska
Czas dostawy tego produktu może być wydłużony


Kategorie: Pedagogika |
Stawka VAT: 5% | Cena netto: 38,10 zł | Kod kreskowy: 9788366010222
Rok wydania: 2019 | Oprawa: Miękka | Strony: 362 |


Podstawowym walorem poznawczym rozprawy doktor Anny Perkowskiej-Klejman jest rewaloryzacja refleksyjności jako zasadniczej kategorii teorii kształcenia. W dobie standaryzacji i pomiaru efektów nauczania szczególnie cenne są krytyczne argumenty, ukazujące znaczenie podmiotowości ucznia czy studenta, która stanowi o sensie procesu edukacyjnego. Podstawowym wymiarem podmiotowości jest refleksyjność ujmowana nie tylko w kategoriach poznawczych, lecz również egzystencjalnych. Z tej perspektywy kategoria refleksyjności łączy pogłębiony namysł dotyczący samego procesu kształcenia z świadomym kształtowaniem własnego bytu i rozumieniem kontekstów społecznych. Z recenzji dra hab. Bogusława Milerskiego, prof. ChAT Refleksyjność jest tym co uczyni proces edukacji "wrażliwym" na zmiany, ukształtowane zaś w jego toku przymioty refleksyjności, jak namysł, krytycyzm, nastawienie na zmianę i rozwój, umożliwią odpowiednie i skuteczne reagowanie na wciąż pojawiające się wyzwania. Zatem stanowiąca przedmiot zainteresowań naukowo-badawczych refleksyjność jest podstawową perspektywą edukacji, jest propozycją pozwalającą nadać jej nowy, współczesny wymiar i nowe, odpowiadające współczesności znaczenie. Z recenzji dr hab. Joanny M. Łukasik, prof. UP Anna Perkowska-Klejman pracuje w Katedrze Pedagogiki Społecznej Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie. Jest doktorem nauk humanistycznych (Uniwersytet Warszawski 2009). Prowadzi badania naukowe z zakresu refleksyjności, dostrzegając w tej kategorii największy potencjał edukacyjny człowieka.