wyszukiwanie zaawansowane
Strona główna » Pedagogika » Konteksty poznawczej gotowości szkolnej dzieci
Konteksty poznawczej gotowości szkolnej dzieci

Konteksty poznawczej gotowości szkolnej dzieci

Kod EAN: 9788366010253

PKWiU: 58.11.1

Stan produktu: Nowy

Autor: Aldona Kopik

Rok wydania: 2019

Liczba stron: 432

Oprawa: Miękka

Cena: 36,00 zł

Ilość: egz.
Dodaj do koszyka

dodaj do schowka

  • Opis produktu
  • Recenzje produktu (0)

W pracy odnoszę się do pojęcia „gotowość szkolna”. (...) Przeprowadzona kwerenda i własne wieloletnie dociekania naukowe wskazują, że nie ma jednomyślności w definiowaniu i wyznaczaniu granic pojęć, takich jak: dojrzałość szkolna, gotowość szkolna czy przygotowanie do szkoły i start szkolny. (...) W rozprawie przyjmuję perspektywę pedagogiczną (...) mimo wypracowania już wielu modeli badań gotowości szkolnej, jak: maturalistyczny/dojrzałościowy, środowiskowy/enwironmentalistyczny, konstruktywistyczny, transakcyjno-ekologiczny (interakcjonistyczny), kumulacyjny (omawiam je w tej książce), utrzymuję, że badane zjawisko gotowości szkolnej nie jest dostatecznie rozpoznane (...) gotowość w aspekcie umysłowym została pokazana w świetle trzech, a w zasadzie czterech różnych pomiarów, a szerzej podejść badawczych: testu Ravena, testu Barbary Wilgockiej-Okoń, pomiaru wybranych umiejętności szkolnych autorstwa własnego; pokazany został także rozwój dziecka w świetle pomiaru filipińskiego (...) Praca umożliwia ponadto dokonanie porównań i przeanalizowanie zmian, jakie zaszły w poziomie gotowości szkolnej dzieci badanych współcześnie i pół wieku temu. (...) Prezentowana monografia została przygotowana na podstawie badań empirycznych prowadzonych w ramach projektu „Dziecko sześcioletnie u progu nauki szkolnej” (...) obserwowany poziom rozwoju poznawczego dzieci mógł/może mieć wpływ na kształtowanie się takiej szkoły, w której początek edukacji mogły/mogą doświadczać dzieci w wieku sześciu lat i to niezależnie od środowiska lokalnego, w jakim przebiega ich rozwój. (...) W pedagogice ważne jest zarazem wsparcie dla wszystkich dzieci, także tych pochodzących z mniej przyjaznych dla ich rozwoju środowisk, również dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Konstruowanie „gotowej edukacji” napotyka bowiem na rozliczne stymulatory, ale i destymulatory rozwoju dzieci.

Z Wprowadzenia

Nikt jeszcze nie napisał recenzji do tego produktu. Bądź pierwszy i napisz recenzję.

Tylko zarejestrowani klienci mogą pisać recenzje do produktów. Jeżeli posiadasz konto w naszym sklepie zaloguj się na nie, jeżeli nie załóż bezpłatne konto i napisz recenzję.