Szanowni Państwo, w wypadku zakupu podręczników, materiałów edukacyjnych i materiałów ćwiczeniowych dla uczniów z IPE/SPE finansowanych z dotacji celowej MEiN lub wyprawki szkolnej zapraszamy do serwisu www.DotacjeCelowe.pl.

Zabawy z rymami Zestaw czerwony

Wróć do pełnej listy produktów

Nasza cena: 43,00 zł
Twój rabat na kolejne zakupy: 0,86 zł Zobacz, jak wykorzystać rabat?
Autor: Elżbieta i Witold Szwajkowscy | Wydawca: Wydawnictwo WiR


Księgarnia prowadzi sprzedaż tylko publikacji Wydawnictwa APS i wybranych innnych tytułów. Pełna oferta dotycząca Specjalnych Potrzeb Edukacyjnych dostępna jest w serwisie www.DotacjeCelowe.pl.

Seria: Rymowanki zgadywanki
Kategorie: Edukacja polonistyczna | Rozwój mowy |
Stawka VAT: 5% | Cena netto: 40,95 zł | Kod kreskowy: 9788362739776


Zabawy z rymami to doskonały sposób, aby nauczyć dzieci tworzenia rymów! Zestaw zawiera 32 karty, a na każdej z nich: prosta rymowanka oraz ilustracja. Zabawę z kartami można prowadzić na kilka różnych sposobów, dzięki czemu posłużymy się nimi wiele razy i uzyskamy lepsze efekty edukacyjne. Zabawy rymotwórcze to ważny element edukacji językowej dziecka: – kształtują świadomość dźwiękowej warstwy mowy, która jest niezbędna podczas nauki czytania i pisania; – wzbogacają zasób słownictwa; – rozwijają umiejętności narracyjne. Polecamy do zabawy: - w przedszkolu - podczas terapii logopedycznej - w domu Zabawy z rymami polecamy przedszkolakom oraz dzieciom, które nie potrafią jeszcze czytać. To doskonała pomoc do zabaw w domu, przedszkolu, gabinecie logopedycznym. Zawartość zestawu Zestaw czerwony zawiera 32 karty, a na każdej z nich: prosta rymowanka oraz ilustracja. W zbiorze znajdują się rymowanki, w których dopowiadane słowo jest rzeczownikiem, a jako podpowiedź narysowany jest na odwrocie karty pojedynczy obiekt. Są też rymowanki, w których dopowiedzenie brakującego rymu wymaga zrozumienia zilustrowanej sytuacji, gdyż albo brakujące słowo trudno zilustrować konkretnym obiektem, albo obiekt ten nie został z rysunku wyodrębniony. Jak się bawić? Zabawa polega na odczytaniu dziecku rymowanki z zawieszeniem głosu przed ostatnim słowem, które w tekście zaznaczone jest jaśniejszą czcionką. Zadaniem dziecka jest dopowiedzenie tego słowa. Przed rozpoczęciem zabawy, należy dziecku wyjaśnić, że odgadywane słowo musi kończyć rymowankę tak, aby miała ona sens. Szukane słowo musi się rymować z ostatnim słowem pierwszego wersu, a cała rymowanka powinna być rytmiczna. Po kilku przykładach dziecko powinno zrozumieć konwencję zabawy. Trzy warianty zabawy Zabawę można przeprowadzić na kilka różnych sposobów, w zależności od potrzeby i stopnia rozwoju dziecka: 1. Czytamy rymowankę z pojedynczej karty i jeśli dziecko bez trudności dopowiada ostatnie słowo, to odkładamy kartę obrazkiem do góry, co jest jednocześnie potwierdzeniem, że słowo jest właściwe, a także nagrodą za jego dobre odgadnięcie. 2. Czytamy rymowankę z pojedynczej karty i jeśli dziecko nie potrafi podać właściwego słowa, to może skorzystać z podpowiedzi w postaci rysunku znajdującego się na odwrocie karty. Zanim jednak pokażemy obrazek, możemy spróbować dziecko naprowadzić na właściwe słowo, zadając pomocnicze pytania lub odwołując się do znanych mu skojarzeń. W przypadku słów wielosylabowych, podpowiedzią może być pierwsza sylaba odgadywanego słowa. 3. Rozkładamy kilka pojedynczych kart obrazkiem do góry i czytamy rymowankę z instrukcji. Zadaniem dziecka jest wskazanie obrazka ilustrującego wierszyk, odgadnięcie brakującego rymu i wypowiedzenie go na głos. Liczbę kart, wśród których dziecko ma znaleźć odpowiedni obrazek można zwiększać, stopniując w ten sposób trudność zadania.