Logiś i ja Ćwiczenia logicznego myślenia Analogie Etap II

Wróć do pełnej listy produktów

Nasza cena: 32,00 zł
Twój rabat na kolejne zakupy: 0,64 zł Zobacz, jak wykorzystać rabat?
Autor: Agnieszka Suder | Wydawca: Wydawnictwo WiR


Dostępność: Niska
Czas dostawy tego produktu może być wydłużony


Seria: Logiś i ja
Kategorie: Edukacja ogólnorozwojowa | Edukacja przedszkolna |
Stawka VAT: 5% | Cena netto: 30,48 zł | Kod kreskowy: 9788362739691


Logiś i ja to seria ćwiczeń kształtujących umiejętność logicznego myślenia. Wykonywanie zadań z Logisiem to umysłowy trening, który ułatwi dziecku przyszłą edukację w szkole. Zeszyt Analogie - etap 2 - to obszerny zestaw zadań myślenia przez analogię o wyższym poziomie trudności. W zadaniach wykorzystano kilka różnych typów analogii – obiekty łączą takie relacje jak: wielkość, ilość, funkcja, relacja „część do całości”, przeciwieństwa, cechy. Myślenie przez analogię to umiejętność wnioskowania, odgadnięcia reguły i jej zastosowania. Doskonalenie tego mechanizmu rozumowania usprawnia lewą półkulę mózgu, pomaga dzieciom w nauce języka, przedmiotów ścisłych oraz reguł społecznych. Zestaw ćwiczeń składa się z dwóch części: 1. Zadania oparte na materiale tematycznym (strony: 1-26). Ćwiczenia zostały uporządkowane pod względem stopnia trudności – od najłatwiej-szych relacji (wielkość, ilość) po trudniejsze (funkcje, cechy). Dziecko powinno odgadnąć regułę (na zasadzie podobieństwa) w oparciu o dwa przykłady, a następnie zastosować ją w ostatnim przykładzie. Spośród trzech obrazków do wycięcia dziecko wybiera ten prawidłowy i wkleja w puste miejsce. Na stronach 24-26 wprowadzono nowy typ zadania, w którym należy wybrać dowolny zestaw obrazków, rozciąć je, a następnie samodzielnie ułożyć na szablonie w taki sposób, by utworzyły logiczną relację. To ćwiczenie trudniejsze, przeznaczone dla dzieci, które dobrze radzą sobie z pozostałymi zadaniami w zestawie. 2. Zadania oparte na materiale atematycznym (strony: 27-50). W tej części ćwiczymy odgadywanie relacji zachodzących pomiędzy figurami geometrycznymi. Zadaniem dziecka jest odkrycie reguły, wskazanie brakującego elementu, na koniec – przerysowanie go w białym polu. Stopień trudności ćwiczeń atematycznych wzrósł dzięki wprowadzeniu złożonych elementów graficznych, większej ilości zadań wymagających liczenia lub analizowania wieloelementowych układów figur. Na stronach 48-50, analogicznie jak w części tematycznej, przygotowano 4 zestawy figur do rozcięcia i samodzielnego ułożenia.