Szanowni Państwo, w wypadku zakupu podręczników, materiałów edukacyjnych i materiałów ćwiczeniowych dla uczniów z IPE/SPE finansowanych z dotacji celowej MEiN lub wyprawki szkolnej zapraszamy do serwisu www.DotacjeCelowe.pl.

Dysortografia Symultaniczna nauka poprawnej pisowni dla dzieci w wieku 7-8 lat

Wróć do pełnej listy produktów

Nasza cena: 32,00 zł
Twój rabat na kolejne zakupy: 0,64 zł Zobacz, jak wykorzystać rabat?
Autor: Agnieszka Bala | Wydawca: Wydawnictwo WiR


Księgarnia prowadzi sprzedaż tylko publikacji Wydawnictwa APS i wybranych innnych tytułów. Pełna oferta dotycząca Specjalnych Potrzeb Edukacyjnych dostępna jest w serwisie www.DotacjeCelowe.pl.

Kategorie: Agnieszka Bala | Dysleksja, dysortografia, dysgrafia, dyskalkulia | Edukacja polonistyczna | Gramatyka i ortografia | Karty pracy | Nauka pisania | Terapia pedagogiczna | Trudności i zaburzenia w uczeniu się |
Stawka VAT: 5% | Cena netto: 30,48 zł | Kod kreskowy: 9788365423405


Autorka ćwiczeń zastosowała efektywną metodę nauki ortografii polegającą na globalnym zapamiętywaniu wyrazów (ortogramów). To sprawdzone rozwiązanie dla dzieci, które znając reguły ortograficzne, wciąż nie potrafią ich zastosować i sprostać wymaganiom edukacyjnym. Karty polecamy: uczniom, u których nauka ortografii tradycyjną metodą reguł nie przynosi efektów; dzieciom zagrożonym dysortografią lub dysleksją oraz uczniom, którzy taką diagnozę już otrzymali. Dlaczego alternatywna metoda? Wszelkie reguły językowe przyswajamy poprzez abstrahowanie ich z materiału językowego, a więc w sposób nieuświadomiony. Pamięciowe opanowanie reguł ortograficznych tylko w niewielkim stopniu może poprawić poziom ortografii u dzieci z predyspozycjami dysortograficznymi i dyslektycznymi. Gdy dzieci uporczywie, w wyrazach o wysokiej frekwencji, powtarzają błędy w zapisie, należy przypuszczać, że przyczyna tego zjawiska nie leży w braku znajomości zasad. Ponadto, nawet przy bezbłędnym opanowaniu pamięciowym reguł, umiejętność stosowania ich w praktyce nie jest wcale logicznym następstwem. W przypadku dzieci z dysortografią powinno się wykorzystać mechanizmy globalnego, prawopółkulowego zapamiętywania, przypominającego "fotografowanie" słowa. Jak pracować? Ćwiczenia nie wymagają uczenia się zasad ortograficznych. Strategie prawopółkulowe dotyczą rzeczowników konkretnych w mianowniku. Wybrane rzeczowniki zostały zebrane w określone grupy semantyczne — najczęściej czytane i zapisywane wyrazy przez dzieci w wieku 7-8 lat. Ortogramy wielokrotnie powtarzają się w różnych typach zadań, co pozwala dzieciom szybko i skutecznie pokonać trudności z prawidłowym zapisem wyrazów. Zapamiętywanie ortogramów oparte jest na zasadzie„prawa pierwszego połączenia". Dzieci w sposób wzrokowy zapamiętują prawidłowy zapis wyrazu, następnie piszą go po śladzie, przepisują, a na koniec samodzielnie podpisują obrazek. Metodyka postępowania to: • kilkakrotnie "fotografuj" wyraz (zapamiętaj go wzrokowo), • wielokrotnie czytaj wyraz na głos (zapamiętaj jego dźwięk), • pisz po śladzie (zapamiętaj ruch prowadzonej ręki), • przepisuj wyraz (koordynuj wzrok z ruchem ręki), • samodzielnie napisz wyraz.