Dysgrafia Ćwiczenia usprawniające motorykę małą - Poziom 3

Wróć do pełnej listy produktów

Nasza cena: 32,00 zł
Twój rabat na kolejne zakupy: 0,64 zł Zobacz, jak wykorzystać rabat?
Autor: Monika Kraszewska Magdalena Kraszewska | Wydawca: Wydawnictwo WiR


Dostępność: Niska
Czas dostawy tego produktu może być wydłużony


Seria: Dysgrafia
Kategorie: Dysleksja, dysortografia, dysgrafia, dyskalkulia | Grafomotoryka | Nauka pisania | Terapia pedagogiczna | Trudności i zaburzenia w uczeniu się |
Stawka VAT: 5% | Cena netto: 30,48 zł | Kod kreskowy: 9788365423245


Zeszyt ćwiczeń DYSGRAFIA to sprawdzona pomoc dla dzieci, którym pisanie i rysowanie sprawia trudność, wzbudza niechęć i powoduje problemy w nauce. "Dysgrafia. Ćwiczenia usprawniające motorykę małą - Poziom 3" to elementarne ćwiczenia dla uczniów nauczania zintegrowanego (7-, 8-latki). W zestawie znajdują się odpowiednio dobrane ćwiczenia, które umożliwią dzieciom: trening mięśni dłoni i palców, poprawę koordynacji wzrokowo-słuchowej, naukę posługiwania się przyborami, ćwiczenie precyzji, wykształcenie nawyków koniecznych do poprawnego pisania. W zestawie znajdują się następujące typy zadań: zapełnianie dużych płaszczyzn ruchami poziomymi, pionowymi z zachowaniem kierunku od strony lewej do prawej, z góry na dół; zakreskowywanie kół i form kolistych okrężnymi ruchami ręki; zapełnianie konturów rysunków o dużym formacie; kreślenie na papierze dużych, swobodnych ruchów za pomocą kredek, mazaków, pędzla, a nawet palca zanurzonego wcześniej w farbie; rysownie kształtów łukowatych po śladzie; obrysowywanie szablonów; łączenie wyznaczonych punktów linią ciągłą; rysowanie figur, szlaczków; ćwiczenia poprawiające spostrzegawczość, oparte na zasadzie odnajdywania szczegółów, uzupełniania elementów czy kojarzenia form; łączenie obrazków z odpowiednimi pojęciami. Do wykonania zadań będzie potrzebny nie tylko ołówek i kartka papieru, lecz także kredki, pisaki, farby oraz plastelina tak, aby ćwiczenia te mogą stać się ciekawą, interesującą zabawą. Dysgrafia - czyli trudności związane z techniką pisania, objawiające się niskim poziomem graficznym pisma. Sprawne pisanie wymaga odpowiednich umiejętności manualnych – precyzji ruchów ręki, koordynacji wzrokowo-ruchowej i jest, obok czytania, podstawową umiejętnością nabywaną w szkole. Nauka pisania jest procesem trudnym i dla wielu uczniów stanowi duży problem. Często zdarza się tak, że mimo prawidłowego rozwoju umysłowego dziecka, jego dobrych chęci oraz starań ze strony nauczycieli i rodziców, nie radzi sobie ono w tej dziedzinie. W rezultacie obserwujemy różnego rodzaju trudności w nauce, które w niekorzystny sposób wpływają na jego rozwój psychiczny.