Akademia pomysłów Jestem za rozmową Klasa 4-8 Komiks społeczny 1

Wróć do pełnej listy produktów

Nasza cena: 57,90 zł
Twój rabat na kolejne zakupy: 1,16 zł Zobacz, jak wykorzystać rabat?
Autor: Paulina Zawadzka, Joanna Latosińska-Kulasek | Wydawca: Wydawnictwo Szkolne PWN


Dostępność: Wysoka


Seria: Akademia pomysłów
Kategorie: Autyzm i zespół Aspergera | Funkcjonowanie osobiste i społeczne | Relacje interpersonalne | Specjalne potrzeby edukacyjne | Zajęcia rewalidacyjne |
Stawka VAT: 5% | Cena netto: 55,14 zł | Kod kreskowy: 9788326232725
Rok wydania: 2020 | Wydanie: 1 | Oprawa: Miękka | Strony: 80 |


Jak zacząć rozmowę? Kiedy zadać pytanie nauczycielowi? W jaki sposób zakończyć dialog? Jak poradzić sobie z napięciem? Jak i kiedy powiedzieć drugiej osobie coś miłego? Kiedy przyznać się do błędu? W jaki sposób poprosić o pomoc? Szereg podobnych pytań z zakresu komunikacji interpersonalnej zadaje sobie większość uczniów w spektrum autyzmu. Niepisane normy społeczne są dla tej grupy uczniów szczególnie trudne do zrozumienia. Czy inne funkcjonowanie w zakresie życia społecznego oznacza, że autystyczny uczeń nie chce nawiązywać kontaktów z rówieśnikami? Zdecydowanie nie. Wiemy dziś, że wzajemne zrozumienie i akceptacja pozwalają uczniom neurotypowym oraz autystycznym z sukcesem wchodzić w interakcje. Tym, co może zapobiec wycofaniu się osoby w spektrum autyzmu z życia społecznego z powodu lęku przed niepowodzeniem, niezrozumieniem, kolejną porażką, oraz tym, co zachęci ją do kontaktów z innymi, jest prowadzenie przykładowych rozmów, nauka stosowania odpowiednich zwrotów, ćwiczenie sposobów poradzenia sobie z różnymi emocjami. Takie przygotowanie do sytuacji życiowych może odbywać się w trakcie zajęć rewalidacji, treningów umiejętności społecznych, innych zajęć w szkole lub w domu.