Psychoarytmetyka

Wróć do pełnej listy produktów

Nasza cena: 69,00 zł
Twój rabat na kolejne zakupy: 1,38 zł Zobacz, jak wykorzystać rabat?
Autor: Maria Montessori, Sylvia Camarda (red.) | Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN


Dostępność: Wysoka


Kategorie: Matematyka | Oświata i szkolnictwo | Pedagogika Montessori |
Stawka VAT: 5% | Cena netto: 65,71 zł | Kod kreskowy: 9788301214708
Rok wydania: 2020 | Oprawa: miękka | Strony: 420 | Język: polski | Tłumacz: Marcin Żuchowski | Nazwa oryginału: Psychoarithmetic. Arithmetic developed under the guidelines outlined by child psychology


Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę „dla dziecka” i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowych postępów dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na spontaniczność i twórczość oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Koncepcja Marii Montessori przyczyniła się do zmiany tego, w jaki sposób pojmujemy dzieciństwo, jaką rolę w społeczeństwie przypisujemy dzieciom i jaką odpowiedzialność za ich kształtowanie – rodzicom. Psychoarytmetyka jest książką, w której Maria Montessori bada, w jaki sposób ludzki umysł przyswaja wiedzę matematyczną – jak arytmetyka, geometria i algebra mogą być przedstawione, by u młodych uczniów wzbudzały zainteresowanie, którego efektem będą koncentracja i zrozumienie. Psychoarytmetyka bada psychologiczne aspekty uczenia się w odniesieniu do arytmetyki i matematyki, a także ujawnia, jak można „przygotować” umysł dziecka, by do wspomnianych tematów podchodziło z radością i głębokim zainteresowaniem. Z Psychoarytmetyki dowiadujemy się, jak przedstawić arytmetykę jasno i dokładnie, jak w przyjemny sposób – dzięki wielu przykładom – zaznajomić się z systemem dziesiętnym, pierwiastkiem sześciennym i jego wyciąganiem, a także wzorami algebraicznymi. Montessori ożywia również matematykę, dostarczając spersonalizowanych przykładów, które przemówią do umysłu dziecka. Philip D. O’Brien, Przewodniczący Międzynarodowego Stowarzyszenia Montessori (AMI) Pomysł, który przenika całą książkę, jest następujący: musimy pozwolić dzieciom doświadczyć piękna arytmetyki, w sposób bliski ich spontanicznej percepcji. Arytmetyka nigdy nie jest listą procedur do zapamiętania; służy zawsze do ręcznego odkrywania i poznawania, zanim zostanie zrozumiana przez umysł. Ta ogólna zasada, rewolucyjna w owym czasie, jest dziś powszechniej akceptowana, nawet jeśli nie została w pełni wdrożona. Niezwykłe pomysły i materiały Marii Montessori dotyczące arytmetyki są dziś dobrze znane w klasach Montessori, ponieważ stanowią one ważną część kursów szkoleniowych i sal lekcyjnych na całym świecie. Ponadto wiele z jej pomysłów i materiałów jest obecnie wykorzystywanych w tradycyjnych szkołach. Mamy wielkie szczęście żyć w czasach, w których uznaje się wielką wartość spostrzeżeń i intuicji Marii Montessori, potwierdzonych najnowszymi badaniami przeprowadzonymi przez neurobiologów. Kay Baker i Benedetto Scoppola, Redakcja naukowa: Sylvia Camarda