Nauczycielska diagnoza gotowości do podjęcia nauki szkolnej.

Wróć do pełnej listy produktów

Nasza cena: 35,00 zł
Twój rabat na kolejne zakupy: 0,70 zł Zobacz, jak wykorzystać rabat?
Autor: Edyta Gruszczyk-Kolczyńska | Wydawca: Wydawnictwo Bliżej Przedszkola


Dostępność: Brak


Kategorie: Pedagogika |
Stawka VAT: 5% | Cena netto: 33,33 zł | Kod kreskowy: 9788361246480
Oprawa: miękka | Strony: 116 |


Dlaczego w ramach diagnozy gotowości dzieci do nauki szkolnej trzeba fachowo prowadzić obserwację i analizować dziecięce kompetencje? A przede wszystkim, jak to robić? By odpowiedzieć na te istotne pytania, powstała książka napisana przez prof. Edytę Gruszczyk-Kolczyńską i Ewę Zielińską „Nauczycielska diagnoza gotowości do podjęcia nauki szkolnej. Jak prowadzić obserwację dzieci, interpretować wyniki i formułować wnioski”. Z chwilą przeniesienia diagnozy gotowości dzieci do nauki szkolnej z poradni do placówek wychowania przedszkolnego, obserwacja i interpretacja dziecięcych aktywności nabrała znaczenia. Pierwszy etap tej diagnozy polega bowiem na obserwowaniu dzieci, analizowaniu oraz interpretowaniu ich zachowań w trakcie zabaw i zajęć przedszkolnych. Książka udostępnia nauczycielowi profesjonalne GOTOWE narzędzia diagnostyczne. Wyjątkowość treści prezentowanych w publikacji podkreśla fakt, że, według Autorek, nieporozumienia w zakresie stosowania metody obserwacji wynikają z niedostatków publikacji poświęconych nauczycielskiej diagnozie i braku sprawdzonych narzędzi diagnostycznych. Autorki mają nadzieję, że ich starania wprowadzenia zmian przyczynią się do takiego wychowania i edukacji dzieci, aby lepiej wiodło się im w szkole i dorosłym życiu.  W publikacji znajdują się m.in.:     Najważniejsze ustalenia dotyczące gotowości dzieci do podjęcia nauki w szkole,     Podstawy merytoryczne, uzasadnienie i cele nauczycielskiej diagnozy,     Informacje o tym, dlaczego w ramach diagnozy gotowości dzieci do nauki szkolnej trzeba fachowo prowadzić obserwację i analizować dziecięce kompetencje,     Opisy organizowania obserwacji i analizy funkcjonowania dzieci,     Opis pułapek, w jakie wpadają nauczyciele podczas obserwowania dzieci w ramach diagnozy gotowości do nauki szkolnej,     Nauczycielska diagnoza dziecięcych czynności samoobsługowych, sprawności ruchowych, funkcjonowania dzieci w trakcie zabawy, podejmowania i realizowania przez dzieci zadań,     Eksperymenty diagnostyczne, organizacja, przebieg zajęć i obserwacje,     Cele nauczycielskiej diagnozy realizowanej w eksperymentach diagnostycznych wykonywanych przez dzieci indywidualnie i zespołowo,     Sposoby notowania wyników obserwacji w zbiorczych arkuszach diagnostycznych, interpretacje i formułowanie działań w zakresie skuteczniejszego realizowania zadań przez dzieci,     Arkusze diagnostyczne i rysunki.