Szanowni Państwo, zakup podręczników, materiałów edukacyjnych i materiałów ćwiczeniowych dla uczniów z Indywidualnymi Potrzebami Edukacyjnymi przeniesiony został do bezpłatnego serwisu dla szkół: www.DotacjeCelowe.pl

.

Zeszyty naukowe Forum Młodych Pedagogów. Zeszyt 20. O poszukiwaniu, poznawaniu i tworzeniu samego siebie. Perspektywa teoretyczna i empiryczna

Wróć do pełnej listy produktów

Nasza cena: 30,00 zł
Twój rabat na kolejne zakupy: 0,60 zł Zobacz, jak wykorzystać rabat?
Autor: Krasuska-Betiuk M., Jabłonowska M., Galanciak S. | Wydawca: Wydawnictwo APS


Dostępność: Niska


Kategorie: Pedagogika |
Stawka VAT: 5% | Cena netto: 28,57 zł | Kod kreskowy: 9788364953392
Rok wydania: 2016 | Oprawa: miękka | Strony: 278 |


SPIS TREŚCIOd redakcji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 9Słowo od dr Małgorzaty Cackowskiej, redaktora pierwszego Zeszytu Forum MłodychPedagogów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 17CZĘŚĆ I PODMIOTOWY WYMIAR TWORZENIA SAMEGO SIEBIEZofia OkrajO tworzeniu samego siebie w perspektywie teorii psychotransgresjonizmu . . . . . 21Zofia RemiszewskaMiędzy danym a zadanym – różne konteksty widzenia siebie . . . . . . . . . . . . . . . 31Anna WojtasMoja góralska swoistość jako drogowskaz wyborów życiowych . . . . . . . . . . . . . . 39Barbara BiskupAby własny kamień móc ociosać. System filozoficzny masonerii na drodze dopoznania siebie i dążenia do doskonałości . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 47Zuzanna ZbrógPoznawanie samego siebie podczas zbiorowego pisania biografii (z teoriąreprezentacji społecznych w tle) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 55Przemysław Paweł GrzybowskiOd szpitala wariatów po rewolucję miłości. Patch Adams odbudowuje świat –własny i innych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 64Marta Trusewicz-PasikowskaPotrzeba samowychowania religijnego w dobie ponowoczesności . . . . . . . . . . . . 77CZĘŚĆ II TALENT I SZTUKA – ŹRÓDŁA INSPIRACJI DO PRACY NAD SOBĄIwona Murawska, Aleksander CywińskiSpajając na nowo to, co rozbite – dezintegracja pozytywna w sferze uzdolnień artystycznych a trudny proces samokształcenia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 89Alicja Tupieka-BuszmakUliczni muzycy w poszukiwaniu własnej drogi życia. Analiza podwójnego studiumprzypadku . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 101Katarzyna MaliszewskaA ja – piszę wiersze – kwiatem… – autokreacyjne źródła pracy teatralnej . . . . . . 118Jerzy Norbert GrzegorekSomaestetyczne konteksty tańca współczesnego, czyli o trudnej sztuce tworzeniasiebie przez taniec . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 126Ewelina WesołekProsta samotworzenia, czyli kilka zdarzeń od kropki do lasu. Metafora ażurowejprzestrzeni a proces tworzenia siebie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 139Magdalena OstolskaO sztuce odkrywania siebie w działaniach teatralnych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 147CZĘŚĆ III MOŻLIWOŚCI I OGRANICZENIA PODEJMOWANIA PRACY NAD SOBĄ W PRZESTRZENI EDUKACYJNEJJolanta SajderaWątki autokreacji w doświadczeniach właścicielek niepublicznych placówekoświatowych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 159Alicja Korzeniecka-BondarRwący nurt codzienności szkolnej – o (nie)możności nauczycieli zadawania pytańo siebie samego . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 167Małgorzata Zalewska-BujakWątki nieobecne pracy nad sobą w nauczycielskich opowieściach o „byciunauczycielem” . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 179Justyna Miko-GiedykWdrażanie uczniów do „pracy nad sobą” – w świetle analizy szkolnych programówwychowawczych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 187Małgorzata Anna KućkoRozwój samowiedzy studentów jako wyzwanie dla edukacji wyższej . . . . . . . . . . 197Katarzyna Korbecka, Małgorzata JabłonowskaPoszukiwanie źródeł motywacji pedagogów szkolnych do podejmowaniadoskonalenia zawodowego w obszarze pracy z uczniami zdolnymi . . . . . . . . . . . 204Zuzanna SuryEwaluacja w szkole jako droga nauczycieli do pracy nad sobą? . . . . . . . . . . . . . . . 215Izabela MikołajewskaRefleksje na marginesie „O trudnej sztuce tworzenia samego siebie” MariiDudzikowej po trzydziestu latach . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 229VARIAMarta Krasuska-BetiukSprawozdanie z XXIX LSMP O poszukiwaniu, poznawaniu i tworzeniu samegosiebie. Perspektywa teoretyczna i empiryczna. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 239Scenariusz Kabaretu Beche-co. Edycja VII . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 253Limerykofraszkojada. Edycja XI . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 261Informacje o autorach . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 271Zdjęcia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 275