Szanowni Państwo, w wypadku zakupu podręczników, materiałów edukacyjnych i materiałów ćwiczeniowych dla uczniów z IPE/SPE finansowanych z dotacji celowej MEiN lub wyprawki szkolnej zapraszamy do serwisu www.DotacjeCelowe.pl.

W odpowiedzi na listy Marii Grzegorzewskiej Portrety nauczycieli w studenckich narracjach

Wróć do pełnej listy produktów

Nasza cena: 36,00 zł
Twój rabat na kolejne zakupy: 0,72 zł Zobacz, jak wykorzystać rabat?
Autor: Monika Kupiec, Marta Krasuska-Betiuk | Wydawca: Wydawnictwo APS


Dostępność: Niska


Kategorie: Monografia | Pedagogika |
Stawka VAT: 5% | Cena netto: 34,29 zł | Kod kreskowy: 9788366879775
Rok wydania: 2022 | Oprawa: miękka | Strony: 232 |


Monika Kupiec – dr nauk humanistycznych w dyscyplinie pedagogika, adiunkt w Instytucie Wspomagania Rozwoju Człowieka i Edukacji Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie. Współautorka monografii: Społeczne konstruowanie roli ucznia w edukacji wczesnoszkolnej. Dyskursy, oczekiwania, praktyki (2021), autorka monografii Nauczycielski obraz ucznia u progu edukacji przedmiotowej (2021). Autorka artykułów w czasopismach, m.in.: ,,Problemy Wczesnej Edukacji”, ,,Forum Pedagogiczne”, ,,Wychowanie na Co Dzień” „Zeszyty Kieleckie – Język Polski w Klasach 4–6”, ,,Nauczyciel i Szkoła”. Sekretarz redakcji czasopisma „Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze”, sekretarz Sekcji Edukacji Elementarnej KNP PAN (2020–2023). Zainteresowania badawcze: dydaktyka języka ojczystego, literatura dziecięca w kontekstach pedagogicznych, rola nauczyciela, nauczycielskie oczekiwania wobec dziecka. e-mail: mkupiec@aps.edu.pl Marta Krasuska-Betiuk – dr nauk humanistycznych w dyscyplinie pedagogika, adiunkt w Instytucie Wspomagania Rozwoju Człowieka i Edukacji Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie. Współautorka monografii: Społeczne konstruowanie roli ucznia w edukacji wczesnoszkolnej. Dyskursy, oczekiwania, praktyki (2021), Kreatywność jako wymiar profesjonalizacji przyszłych nauczycieli wczesnej edukacji (2017), O poszukiwaniu, poznawaniu i tworzeniu samego siebie. Perspektywa teoretyczna i praktyczna (2016). Autorka artykułów w czasopismach, m.in.: ,,Problemy Wczesnej Edukacji”, ,,Forum Oświatowe”, ,,Kultura i Edukacja”, ,,Studia z Teorii Wychowania”, ,,Kwartalnik Pedagogiczny”, ,,Forum Pedagogiczne”. Członek redakcji czasopisma „Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze”. Zainteresowania badawcze: dydaktyka języka ojczystego, kultura literacka dzieci i młodzieży, pedagogika szkolna, reprezentacje społeczne w edukacji, wczesna profesjonalizacja zawodowa nauczycieli. e-mail: mbkar@aps.edu.pl Projekt zrealizowany przez Autorki jest oryginalny i ważny poznawczo. Poszerza wiedzę pedagogiczną o zasobach kandydatów na przyszłych nauczycieli dziecka, a w wymiarze praktycznym – daje asumpt do zmian programowych w obszarze profesjonalnego kształcenia na poziomie akademickim. Ponadto publikacja ma charakter promocyjny. Wykorzystuje oryginalny sposób propagowania idei identyfikowania studentów z uczelnią, z jej misją i wartościami, poprzez krytyczne i refleksyjne dialogowanie z Patronką Akademii. Fragment recenzji prof. dr hab. Józefy Bałachowicz Problematyka monografii usytuowana jest w obszarze pedeutologii i podejmuje niezwykle istotne zagadnienie rekonstrukcji zasobów wiedzy pedagogicznej konstruującej osobiste teorie pedagogiczne studentów, rozpoczynających swoją nauczycielską karierę edukacyjną. Problematyka zasobów osobistych/milczących teorii przyszłych nauczycieli, choć tak ważna w procesie przygotowania zawodowego kandydatów na nauczycieli, w rodzimej pedeutologii nie jest przedmiotem wielu eksploracji empirycznych. Dlatego projekt zrealizowany przez Autorki jest ważny poznawczo i dydaktycznie. (...). Odkrywanie, na starcie profesjonalnej kariery zawodowej, co wiedzą i jak myślą o profesji kandydaci na pedagogów, umożliwia modyfikację reprezentacji społecznych(...) Fragment recenzji dr hab. Hanny Kędzierskiej, prof. UWM