Szanowni Państwo, zakup podręczników, materiałów edukacyjnych i materiałów ćwiczeniowych dla uczniów z Indywidualnymi Potrzebami Edukacyjnymi przeniesiony został do bezpłatnego serwisu dla szkół: www.DotacjeCelowe.pl
.Srebrne treści cyfrowe. Starość i mądrość w internetowych social media
Wróć do pełnej listy produktów
Nasza cena: 34,00 zł
Twój rabat na kolejne zakupy: 0,68 zł Zobacz, jak wykorzystać rabat?
Autor: Piotr Toczyski
|
Wydawca: Wydawnictwo APS
Dostępność: Wysoka
Stawka VAT: 5% | Cena netto: 32,38 zł |
Kod kreskowy: 9788367721158
Rok wydania: 2023 |
Strony: 224 |
Monografia dotyka fascynującego i społecznie istotnego tematu, dodatkowo odwołując się do pierwszoosobowych doświadczeń badacza „w działaniu”. Poza walorem naukowym, który niosą ze sobą rozdziały poświęcone badaniom, książka w oryginalny sposób w dyskusję naukową wplata wątek osobisty, będący z jednej strony kamieniem węgielnym obranej przez Autora drogi badawczej, a z drugiej klamrą spinającą całość książki. Autor w niektórych miejscach odwołuje się do nowych trendów, takich jak sztuczna inteligencja, w większości jednak skupia się na tym, co było.
z recenzji dr hab. Cezarego Biele
Monografia podejmuje ważny społecznie i pasjonujący temat. Autor stara się wprowadzić termin srebrnych treści cyfrowych do dyskursu akademickiego, przedstawiając ten termin w odniesieniu do innych stosowanych w dyskursie na temat użytkowania internetu. Pracę tę można umieścić w nurcie socjologii zaangażowanej, ponieważ jednocześnie Autor twierdzi, że srebrne treści są w internecie potrzebne, zarówno dla osób starszych, jak i dla ogółu społeczeństwa. Autor odwołuje się tutaj do archetypów i kategorii mądrości.
z recenzji prof. Joanny Zalewskiej
Piotr Toczyski jest z wykształcenia psychologiem i socjologiem, mocno zakorzenionym naukowo także w pedagogice. Po magisterium uzyskanym na Wydziale Psychologii UW uzyskał doktorat z socjologii w Polskiej Akademii Nauk (IFiS PAN). Doświadczenie naukowe zdobywał na stypendiach i stażach w Niemczech, Szwecji, Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych oraz jako promotor trzydziestu internetoznawczych prac magisterskich w Collegium Civitas. Od 2008 r. jest związany z Akademią Pedagogiki Specjalnej, gdzie kieruje samodzielnym zakładem mediów i komunikacji społecznej oraz powiązaną z nimi specjalnością dyplomową. Należy do Zespołu Pedagogiki Medialnej przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN. Pracując naukowo, zajmuje się korczakowską edukacją medialną, sztuką życia publicznego, obserwowaniem wolności mediów, precyzowaniem kluczowych pojęć internetoznawczych z punktu widzenia cyfrowej edukacji medialnej oraz stymulowaniem i analizowaniem internetowej obecności sędziwych analogowo-cyfrowych mędrców. Współtworzył i kierował w Polsce badaniami World Internet Project, Portret Internauty, Diagnoza Internetu, Global Security Survey oraz konsultował liczne przedsięwzięcia badawcze i eksperckie na użytek Online Publishers Association, Polskich Badań Internetu, IAB Polska, Centrum Cyfrowego, Obserwatorium Wolności Mediów w Polsce. Powołany do europejskiej sieci ekspertów Team Europe Direct, w ślad za grantami z Trzeciego Programu dla Zdrowia i EU4Health został konsultantem naukowym metod na rzecz cyfrowego zdrowia psychicznego z katalogu najlepszych praktyk Komisji Europejskiej.