Szanowni Państwo, w wypadku zakupu podręczników, materiałów edukacyjnych i materiałów ćwiczeniowych dla uczniów z IPE/SPE finansowanych z dotacji celowej MEiN lub wyprawki szkolnej zapraszamy do serwisu www.DotacjeCelowe.pl.

Prawa dziecka w kontekście międzykulturowości Janusz Korczak na nowo odczytany

Wróć do wyników wyszukiwania | Wróć do pełnej listy produktów

Nasza cena: 35,00 zł
Twój rabat na kolejne zakupy: 0,70 zł Zobacz, jak wykorzystać rabat?
Autor: Liebel Manfred, Markowska-Manista Urszula | Wydawca: Wydawnictwo APS


Dostępność: NakladWyczerpany


Kategorie: Pedagogika |
Stawka VAT: 5% | Cena netto: 33,33 zł | Kod kreskowy: 9788364953682
Rok wydania: 2017 | Oprawa: Miękka | Strony: 242 |


Prawa dziecka w kontekście międzykulturowości. Janusz Korczak na nowo odczytywany, to książka wyjątkowa ze względu na nowatorski koncept wpisania myśli i idei korczakowskich w dyskurs o dzieciństwie w pryzmacie wybranych aspektów wielokulturowości. To odniesienie korczakowskiego ducha do problemów takich, jak nieznane głębiej wątki i konteksty historyczne praw dziecka, problem migracji dzieci, marginalizacji dzieci i dzieciństwa, różnice rasowe, dzieciństwo dyskryminowane obszarem geograficznym czy dzieciństwa uwikłane w sprzeczne wartości , dzieciństwa ponad granicami, wydaje mi się bardzo trafnym, pomysłowym zabiegiem, cennym ze względu na wartości naukowe, dydaktyczne. Manfred Liebel i Urszula Markowska-Manista, prezentowanymi w przedstawianym tomie tekstami pokazują, że oryginalne i interesujące refleksje nad sensem oraz aktualnością korczakowskiej postawy życiowej, jak i jego postawy wobec dzieci i ich miejsca w społeczeństwie są możliwe; że jako stale, niewyczerpanie bogate myśli Korczaka w swej genialności umożliwiają ich aplikację do wielowymiarowej rzeczywistości, do wielu sytuacji, do wielu czasów, kultur, problemów, w tym wręcz do dramatycznych zjawisk. (…) uważam, iż jest (będzie) to publikacja wypełniająca swoistą lukę na polskojęzycznym polu dyskursu o prawach dziecka (…). Uważam, że książka ta ma ogromny potencjał inspiracyjny dla polskich badaczy prezentując wiele ciekawych i niemal „dziewiczych” dla polskiego dyskursu wątków i obszarów eksploracji. Uważam ją też za szczególnie wartościową w perspektywie w zasadzie dopiero kreowania się w Polsce formacji badawczej jaką są badania nad dzieciństwem. dr hab. Ewa Jarosz Uniwersytet Śląski