Szanowni Państwo, w wypadku zakupu podręczników, materiałów edukacyjnych i materiałów ćwiczeniowych dla uczniów z IPE/SPE finansowanych z dotacji celowej MEiN lub wyprawki szkolnej zapraszamy do serwisu www.DotacjeCelowe.pl.

Poczytaj mi... ładnie Artykulacja i interpretacja tekstów czytanych

Wróć do pełnej listy produktów

Nasza cena: 30,00 zł
Twój rabat na kolejne zakupy: 0,60 zł Zobacz, jak wykorzystać rabat?
Autor: Aleksandra Kiepura-Andrzejewska, Gabriela Lorens | Wydawca: Wydawnictwo APS


Dostępność: Niska


Kategorie: Logopedia | Metodologia i badania | Pedagogika | Rozwój mowy |
Stawka VAT: 5% | Cena netto: 28,57 zł | Kod kreskowy: 9788366879348
Rok wydania: 2021 | Wydanie: 1 | Oprawa: miękka | Strony: 140 |


CZYTANIE - jest najtańszą i najskuteczniejszą aktywnością potrzebną do wspierania zasobów wewnętrznych dziecka - wpływa na rozwój języka, pamięci, wyobraźni - wzmacnia koncentrację i pamięć dziecka - wyposaża dziecko w wiedzę oraz rozbudza jego zainteresowania - wzmacnia więź pomiędzy rodzicem i dzieckiem - podnosi system wartości oraz kształtuje wrażliwość emocjonalną Autorki piszą o odbiorze tekstu przez małego słuchacza, jak i o interpretacji literackiego przekazu przez czytającego dziecku dorosłego. Tematyka publikacji mieści się w nurcie badań pedagogicznych, psychologii rozwojowej, glottodydaktyki, a po części także logopedii (...). Dziecko poprzez aktywny odbiór tekstu literackiego nie tylko rozwija kompetencje językowe i komunikacyjne, lecz także kształtuje swój intelekt, wrażliwość emocjonalną i kompetencje społeczne. Autorki podkreślają także znaczenie jak najwcześniej rozpoczętej stymulacji słuchowej (również w formie czytania na głos) dla rozwoju funkcji słuchowych. Rekomendują czytanie dziecku od najwcześniejszych momentów życia – już w okresie prenatalnym – jako sposób kształtowania biologicznych podstaw późniejszego rozwoju kompetencji językowej, niezbędnej dla zrozumienia czytanych tekstów. Wskazują na istotne znaczenie tych kompetencji również w kontekście późniejszej edukacji szkolnej. (...) Ujęcie tematyki jest nowatorskie – opiera się na doświadczeniu klinicznym i wiedzy autorek. Treść monografii stanowi połączenie wiedzy naukowej opartej na rzetelnych podstawach teoretycznych z podejściem praktycznym. O oryginalności publikacji świadczą: adekwatne odniesienia do źródeł bibliograficznych, zamieszczone w tekście zdjęcia, oryginalny styl tekstu – służący praktycznym celom publikacji. Dr hab. Olga Jauer-Niworowska