Szanowni Państwo, zakup podręczników, materiałów edukacyjnych i materiałów ćwiczeniowych dla uczniów z Indywidualnymi Potrzebami Edukacyjnymi przeniesiony został do bezpłatnego serwisu dla szkół: www.DotacjeCelowe.pl

.

Nasza klasa Społeczne zachowania przestrzenne i reguły dystansu w społeczności klas szkolnych

Wróć do wyników wyszukiwania | Wróć do pełnej listy produktów

Nasza cena: 32,00 zł
Twój rabat na kolejne zakupy: 0,64 zł Zobacz, jak wykorzystać rabat?
Autor: Agnieszka Konieczna | Wydawca: Wydawnictwo APS


Dostępność: Niska


Kategorie: Monografia | Pedagogika |
Stawka VAT: 5% | Cena netto: 30,48 zł | Kod kreskowy: 9788366010376
Rok wydania: 2020 | Oprawa: miękka | Strony: 254 |


Prowadzenie badań na temat funkcjonowania człowieka w przestrzeni jest zadaniem skomplikowanym zwłaszcza, gdy ujmuje się z perspektywy narracji uczestników interakcji. Takiego zadania podjęła się autorka recenzowanej pracy niezwykle potrzebnej i wypełniającej lukę w studiach nad integracja w klasie szkolnej. Jest to dzieło innowacyjne, oryginalne i unikalne wśród pedagogów. Intryguje, inspiruje trafnością, bezpośredniością i bezpretensjonalnością sformułowań. Teoriopoznawczo ujmując, Jej studium lokuje się w nurtach proksemicznym i ekologicznym analiz klasy szkolnej. Jako takie leczy dorobek wiedzy socjologicznej z pedagogiczną i psychologiczną. Elementem recenzowanej pracy jest też refleksja natury językowej, gdyż autorka we wnikliwy sposób, sięgający do niuansów uczniowskich wypowiedzi, dokonuje odczytania sensów ich wypowiedzi, co przedłożonej tu pracy nadaje wymiar analizy semantycznej. Przy czym recenzowana praca jest forma hermeneutycznej refleksji nad wymową funkcjonowania w przestrzeni i nad towarzyszącymi mu komentarzami uczestników spotkania. Elementarnymi kategoriami pojęciowymi są przestrzeń w jej symboliczno-kulturowym znaczeniu, dystans i obcość (…) [Praca] Pokazuje zawodność oficjalnych deklaracji społecznego scalania – nie działają one w sferze prywatnych relacji. Tym samym praca odsłania nowe oblicza barier i ich konfiguracje w relacjach badanych osób. Takiej pracy na temat klasy szkolnej po prostu brakowało i jej autorka wypełniła lukę w sztywnym i schematycznym dorobku badan na temat integracji w edukacji. Z recenzji wydawniczej dr hab Hanny Żuraw, prof. Pedagogium WSNS