Szanowni Państwo, zakup podręczników, materiałów edukacyjnych i materiałów ćwiczeniowych dla uczniów z Indywidualnymi Potrzebami Edukacyjnymi przeniesiony został do bezpłatnego serwisu dla szkół: www.DotacjeCelowe.pl

.

Kompleksowe wspieranie uczniów uzdolnionych. Program WARS i SAWA

Wróć do pełnej listy produktów

Nasza cena: 26,00 zł
Twój rabat na kolejne zakupy: 0,52 zł Zobacz, jak wykorzystać rabat?
Autor: Łukasiewicz-Wieleba Joanna, Baum Alicja | Wydawca: Wydawnictwo APS


Dostępność: Niska


Kategorie: Pedagogika |
Stawka VAT: 5% | Cena netto: 24,76 zł | Kod kreskowy: 9788364953255
Rok wydania: 2015 | Oprawa: miękka | Strony: 224 |


Problematyka zdolności od dawna budziła zainteresowanie, zarówno teoretyków, jak też prowadzących pracę wychowawczą z uczniem praktyków oraz wywoływała liczne, niekiedy poważne spory. Fundamentalna kontrowersja dotycząca mechanizmu powstawania zdolności, którą można wyrazić pytaniem „geny czy środowisko?” została rozstrzygnięta kompromisowo. Zarówno natywiści, jak i przedstawiciele poglądu o pełnej zależności zdolności od oddziaływań środowiskowych ustąpili ze swych niewzruszonych pozycji, a spór o genezę uzdolnień dotyczy proporcji udziału czynników dziedzicznych i wychowania w określaniu możliwości jednostki. Spór ten, jakkolwiek ważny poznawczo, nie dotyczy działań urzeczywistnianych w edukacji szkolnej. Dla praktyki wychowawczej problemem najistotniejszym jest ostateczne poszukiwanie odpowiedzi na pytanie o pożądanie i efektywne sposoby rozwoju i wykorzystania zdolności ucznia.Recenzowana książka po części przynosi odpowiedź na postawione wyżej pytanie. Piszę „po części” bo nie może być inaczej. Pełne rozstrzygnięcie pytania o pożądane sposoby kształcenia, w tym kształcenia zdolnych, zapewne nie jest możliwe.Autorki swoją monografią dostarczają cennego materiału pozwalającego z jednej strony zobaczyć wachlarz dotychczas wypracowanych sposobów pracy ze zdolnymi, z drugiej zaś stanowiącego przesłanki do namysłu nad możliwościami wdrożenia tych rozwiązań w aktualnych warunkach polskiej szkoły, a także dla projektowania rozwiązań nowych. Ten drugi wątek został wyeksponowany w części, w której prezentowane są rezultaty szeroko zakrojonych badań empirycznych, mających za przedmiot ocenę wdrożonego projektu edukacyjnego nastawionego na rozwijanie zdolności uczniów Z recenzji wydawniczejdr hab., prof. APS Jana Łaszczyka