Szanowni Państwo, w wypadku zakupu podręczników, materiałów edukacyjnych i materiałów ćwiczeniowych dla uczniów z IPE/SPE finansowanych z dotacji celowej MEiN lub wyprawki szkolnej zapraszamy do serwisu www.DotacjeCelowe.pl.

Interdyscyplinarna edukacja przez sztukę Budowanie środowiska estetycznego wychowania

Wróć do pełnej listy produktów

Nasza cena: 40,00 zł
Twój rabat na kolejne zakupy: 0,80 zł Zobacz, jak wykorzystać rabat?
Autor: Minchberg Małgorzata | Wydawca: Wydawnictwo APS


Dostępność: Niska


Stawka VAT: 5% | Cena netto: 38,10 zł | Kod kreskowy: 9788366879751
Rok wydania: 2022 | Wydanie: 1 | Oprawa: miękka | Strony: 310 |


Małgorzata Minchberg – doktor nauk społecznych w dyscyplinie pedagogika, artystka wizualna (ukończyła z wyróżnieniem Wydział Rzeźby na warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych), animatorka kultury, stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w upowszechnianiu kultury i sztuki, twórczyni wielu projektów artystyczno-edukacyjnych. Praktyczka sztuki edukacji. Zajmuje się pielęgnowaniem i aktywowaniem postaw twórczych ludzi, niezależnie od ich wieku, zdolności czy rodzaju wykształcenia. Autorka publikacji z zakresu pedagogiki twórczości i edukacji kulturowej. Jest laureatką Nagrody EFC im. Romana Czarneckiego za artykuł Współpraca międzyprzedmiotowa: artysta w szkole (2019). W 2021 r. otrzymała nagrodę Impuls Kultury – Mazowiecka Nagroda Inspiracji Kulturalnych wraz z tytułem inspiratorki kultury. Wielokrotnie nagrodzona Warszawską Nagrodą Edukacji Kulturalnej, m.in. za interdyscyplinarny projekt Kreatywny nauczyciel – kreatywny uczeń adresowany do kadr opiekuńczych Zespołu Żłobków m.st. Warszawy. W swojej pracy z różnymi społecznościami używa sztuki i twórczości jako narzędzi pozytywnych zmian. Monografia „Interdyscyplinarna edukacja przez sztukę. Budowanie środowiska estetycznego wychowania” jest opracowaniem o charakterze empirycznym. Autorka przeprowadziła badania wśród grupy wychowawczyń pracujących w żłobkach. Celem badań było opracowanie warsztatów, które zmieniałyby rozumienie i postawę badanych na temat środowiska estetycznego dla rozwoju dzieci. Na podstawie obszernego przeglądu literatury przedmiotu, obejmującego zagadnienia związane z twórczą edukacją przez sztukę, wychowaniem estetycznym, sztuką współczesną i kulturą wizualną, została opracowana autorska koncepcja interdyscyplinarnej edukacji przez sztukę. Opracowanie i zawarte w nim informacje mają duży walor poznawczy dla szerokiego kręgu odbiorców. Warto także wskazać na oryginalność badań związanych ze środowiskiem estetycznym małego dziecka przebywającego w żłobku. Środowisko takie ma duże znaczenie dla estetycznego, poznawczego i emocjonalnego rozwoju dzieci. Z recenzji prof. dr hab. Wiesławy Limont