Szanowni Państwo, w wypadku zakupu podręczników, materiałów edukacyjnych i materiałów ćwiczeniowych dla uczniów z IPE/SPE finansowanych z dotacji celowej MEiN lub wyprawki szkolnej zapraszamy do serwisu www.DotacjeCelowe.pl.

Dziewczęta z ADHD Zarys problematyki

Wróć do pełnej listy produktów

Nasza cena: 35,00 zł
Twój rabat na kolejne zakupy: 1,40 zł Zobacz, jak wykorzystać rabat?
Autor: Natalia Bednarska | Wydawca: Wydawnictwo APS


Dostępność: NakladWyczerpany


Kategorie: ADHD oraz zaburzenia zachowania | Terapia pedagogiczna | Wydawnictwo APS |
Stawka VAT: 5% | Cena netto: 33,33 zł | Kod kreskowy: 9788366879478
Rok wydania: 2021 | Oprawa: miękka | Strony: 144 |


(…) książka stanowi, przede wszystkim, niezwykle kompetentne studium teoretyczne problematyki ADHD w ujęciu ogólnym oraz sprofilowanym na perspektywę dziewczynek i, szerzej, kobiet. Autorka wykazała się tutaj zarówno znajomością współczesnych badań z tego zakresu, jak i w sposób przemyślany przedstawiła ich wyniki na tle obowiązujących teorii z zakresu pedagogiki i psychologii rozwoju człowieka, a także utrzymała spójną narrację tej części książki. Na szczególną uwagę zasługuje część, w której dr Natalia Bednarska pozwala w pełni zrozumieć rzeczywistą sytuację dziewczynek cierpiących na ADHD, niezrozumianych przez specjalistów w źle pojęty sposób sprofilowanych zawodowo, piętnowanych przez rówieśników za odstające od społecznie podzielanej normy zachowania, pozostawionych często samym sobie, z poczuciem inności i, co najgorsze, niższości. dr hab. Michał Kwiatkowski, prof. APS Autorka prezentuje najnowszą wiedzę dotyczącą problemów dziewczynek zmagających się z ADHD. (…) Po raz pierwszy w polskiej literaturze pojawiają się rzetelnie opracowane doniesienia na temat tego zaburzenia u dziewcząt i kobiet. (…) Odbiorcami tekstu będą zapewne specjaliści zajmujący się na co dzień edukacją, terapią i wspomaganiem rozwoju dzieci zmagających się z ADHD (szczególnie dziewcząt). Do grona odbiorów zaliczam także nauczycieli akademickich, którzy wiedzę w nim zawartą mogą wykorzystać w czasie zajęć dotyczących zaburzeń rozwojowych, a także organizacji procesu uczenia się dzieci. Do potencjalnych odbiorców należą również studenci i rodzice dzieci z ADHD, a także osoby dorosłe zmagające się z tym zaburzeniem. dr Anna Mikler-Chwastek