Szanowni Państwo, w wypadku zakupu podręczników, materiałów edukacyjnych i materiałów ćwiczeniowych dla uczniów z IPE/SPE finansowanych z dotacji celowej MEiN lub wyprawki szkolnej zapraszamy do serwisu www.DotacjeCelowe.pl.

Dziecko - media - rozwój. O konsekwencjach obecności mediów w życiu dziecka

Wróć do pełnej listy produktów

Nasza cena: 34,00 zł
Twój rabat na kolejne zakupy: 0,68 zł Zobacz, jak wykorzystać rabat?
Autor: red. Natalia Bednarska | Wydawca: Wydawnictwo APS


Dostępność: Niska


Kategorie: Media | Monografia | Pedagogika |
Stawka VAT: 5% | Cena netto: 32,38 zł | Kod kreskowy: 9788366010840
Rok wydania: 2020 | Wydanie: 1 | Oprawa: Miękka | Strony: 188 |


Treści książki niewątpliwie wzbogacają dotychczasową literaturę naukową na temat szans i zagrożeń mediów cyfrowych. Jednocześnie pozycja ta odpowiada na zasadnicze pytania: jak dziecko funkcjonuje w świecie mediów cyfrowych, jak one oddziałują na dziecko, w sensie pozytywnym, a także – co jest szczególnie ważne – jakie są ich zagrożenia dla jego wielostronnego rozwoju? Monografia uzupełnia swoistą lukę pomiędzy potrzebami i możliwościami bezpiecznego korzystania przez dzieci z mediów cyfrowych a żywiołowym wzrostem różnorodnych zagrożeń szerzących się w przestrzeni cyfrowej. O ile jednak szanse korzystania z najnowszych technologii są na ogół powszechnie znane, o tyle zagrożenia przez nie generowane nie zawsze są prawidłowo rozpoznawane i interpretowane, nie tylko przez dzieci, lecz także przez ich rodziców, opiekunów i nauczycieli. Z tego też powodu pozycja ta na rynku wydawniczym jest potrzebna, wręcz niezbędna, tym bardziej, że Autorami poszczególnych rozdziałów są pracownicy naukowo-dydaktyczni uczelni i innych instytucji edukacyjnych, oświatowych będący jednocześnie znawcami podstaw teoretycznych przedmiotu analiz i wieloletnimi praktykami, a więc specjalistami z poszczególnych obszarów wiedzy podejmowanych na łamach książki. dr hab. Józef Bednarek, prof. APS Poszczególne rozdziały, tworząc publikacyjną całość, pozwalają zobaczyć złożoność rozwoju dziecka i, w tym kontekście, niejednoznaczną konstelację możliwych oddziaływań mediów. Takie usytuowanie refleksji pedagogicznej uznaję za duży walor książki. Teksty, które ją tworzą, umożliwiają namysł nad bardzo szczegółowymi problemami, z którymi w praktyce wychowawczej mogą się spotkać rodzice, nauczyciele i opiekunowie, ale też inspirują do refleksji nad najbardziej zasadniczymi kwestiami edukacji medialnej. Skłaniają do pytań o to, jak wychować świadomego i krytycznie myślącego młodego odbiorcę w obliczu złożonej i stale zmieniającej się rzeczywistości mediów i technologii. Z tego też powodu publikacja może zainteresować różne grupy czytelników. Teoretyków i badaczy z dziedziny nauk pedagogicznych, którzy próbują dookreślać nowe obszary pedagogicznych wyzwań, wynikających z relacji dziecko–cybermedia. Studentów pedagogiki, zwłaszcza tych specjalizujących się w pedagogice medialnej. Psychologów, przyglądających się różnym aspektom rozwoju dziecka. Terapeutów, poszukujących przyczyn zaburzeń rozwojowych u dzieci, ale też nowoczesnych form swojej pracy. Nauczycieli i opiekunów, zastanawiających się nad możliwościami wykorzystania mediów w edukacji. Rodziców, poszukujących wiedzy o rozwoju swoich dzieci i praktycznych wskazówek wychowawczych. dr hab. Agnieszka Piejka, prof. ChAT