Szanowni Państwo, w wypadku zakupu podręczników, materiałów edukacyjnych i materiałów ćwiczeniowych dla uczniów z IPE/SPE finansowanych z dotacji celowej MEiN lub wyprawki szkolnej zapraszamy do serwisu www.DotacjeCelowe.pl.

BON EDUKACYJNY W POLITYCE OŚWIATOWEJ

Wróć do pełnej listy produktów

Nasza cena: 35,00 zł
Twój rabat na kolejne zakupy: 0,70 zł Zobacz, jak wykorzystać rabat?
Autor: Pawlak Robert | Wydawca: Wydawnictwo APS


Dostępność: Niska


Kategorie: Oświata i szkolnictwo |
Stawka VAT: 5% | Cena netto: 33,33 zł | Kod kreskowy: 9788362828531
Rok wydania: 2012 | Oprawa: Miękka | Strony: 294 |


Robert Pawlak – absolwent Instytutu Socjologii Uniwersytetu Warszawskiego, od 2004 r. adiunkt w Zakładzie Socjologii Zmiany Społecznej Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej. W latach 2000–2003 kierownik projektów badawczych i konsultant w instytutach badawczych, a następnie (do 2006 r.) główny specjalista w MEN, w Departamencie Strategii Edukacyjnej i Funduszy strukturalnych, gdzie odpowiadał za współpracę z Organizacją Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD) w dziedzinie edukacji. Jest autorem publikacji pt. Reforma oświaty po polsku, czyli o tym jak rząd posyła sześciolatki do szkół (2011) oraz wielu artykułów naukowych zamieszczonych m.in. w: „Kulturze i Edukacji”, „Kwartalniku Pedagogicznym”, „Polityce Społecznej”, „Studiach Europejskich”. Praca Roberta Pawlaka omawia ważną w polityce edukacyjnej sprawę: przedstawia koncepcję bonu edukacyjnego i rozmaite jej realizacje w różnych krajach. W gruncie rzeczy jest ona dobrą ilustracją, dobrym studium przypadku tego, jak często staje się polityka […] Książka jest dobrze obmyślana i napisana. Przynosi wiele wiedzy i potrzebnego tła i kontekstu, które należy znać, jeśli chce się rozumieć tworzenie i oddziaływanie polityki. Zawiera dużo dobrze ułożonej wiedzy na temat bonu i wielu innych problemów polityki oświatowej. Z recenzji dr hab. prof. UW Ireneusza Białeckiego Książka ma przemyślaną strukturę, składa się z dziewięciu rozdziałów i licznych podrozdziałów, dzięki czemu Czytelnik ma od razu w spisie treści przejrzystą mapę omawianej problematyki […] Jest ona osadzona w dobrze uzasadnionych ramach teoretycznych. Część empiryczna zaś świadczy o dojrzałości badawczej autora i jego rzetelności naukowej. Z recenzji dr hab. prof. APS Janusza Gęsickiego