Nasza cena: 30,80 zł
Twój rabat na kolejne zakupy: 0,62 zł Zobacz, jak wykorzystać rabat?
Autor: Wanda Jochemczyk, Iwona Krajewska-Kranas, Witold Kranas, Agnieszka Samulska, Mirosław Wyczółkowski
|
Wydawca: WSiP
Księgarnia prowadzi sprzedaż tylko publikacji Wydawnictwa APS i wybranych innnych tytułów. Pełna oferta dotycząca Specjalnych Potrzeb Edukacyjnych dostępna jest w serwisie
www.DotacjeCelowe.pl.
Kategorie:
Informatyka i programowanie |
Klasa 6 |
Podręczniki szkolne |
Stawka VAT: 5% | Cena netto: 29,33 zł |
Kod kreskowy: 9788302204340
Rok wydania: 2019 |
Wydanie: 1 |
Oprawa: broszurowa" |
Strony: 136 |
Podejście problemowe wykorzystywane w podręczniku to sprawdzone rozwiązanie zgodne z podstawą programową. Podręcznik jest podzielony na 4 rozdziały: Lekcje z aplikacjami, Lekcje w sieci, Lekcje z liczbami, Lekcje z algorytmami. Po każdym rozdziale znajduje się podsumowanie najważniejszych informacji. Publikacja łagodnie wprowadza w świat programowania, jest w pełni dostosowana zarówno do możliwości percepcyjnych ucznia, jak i do potrzeb nauczyciela.
Informatyka inspiruje dzieci do samodzielnej pracy i pomaga im zdobyć kompetencje niezbędne w skomputeryzowanym świecie. Dzięki podejściu problemowemu uczniowie krzyżowo ćwiczą umiejętności wymagane w podstawie programowej. W podręczniku nauka programowania jest oparta na języku Scratch – barwnym programie wizualnym dostosowanym do wieku uczniów. To sprawdzone rozwiązanie, które doceniło już wielu nauczycieli. Tematy informatyczne poruszane podczas lekcji łączą się z innymi przedmiotami.
Uczeń w klasie szóstej pracuje:
z edytorem tekstu (m.in. tworzy krzyżówkę z tabeli);
z arkuszem kalkulacyjnym (m.in. sortuje i filtruje dane, kopiuje formuły);
z programem prezentacyjnym (tworzy multimedialną prezentację, pracuje w chmurze nad wspólną prezentacją);
w sieci (korzysta z Tłumacza Google, Akademii Khana, wyszukuje informacje w internecie);
ze Scratchem (m.in. projektuje grę, znajduje największą lub najmniejszą wartość).
Autorzy – doświadczeni metodycy – proponują pracę metodą problemową, na co obecna podstawa programowa stawia szczególny nacisk.
Struktura lekcji jest uporządkowana i przedstawia się następująco:
Na początku każdej z 30 lekcji stawiany jest ciekawy problem.
W trakcie lekcji uczeń poznaje sposób jego rozwiązania.
Po każdej lekcji znajdują się zadania do samodzielnego wykonania.
Lekcje zawierają też listę zdobywanych umiejętności, wskazówki i rady ułatwiające zapamiętanie ważnych zasad, listę pojęć komputerowych do tworzonego przez uczniów słownika.