ABC PEDAGOGA SPECJALNEGO

Wróć do pełnej listy produktów

Nasza cena: 38,00 zł
Twój rabat na kolejne zakupy: 1,52 zł Zobacz, jak wykorzystać rabat?
Autor: Aleksandra Tomkiewicz-Bętkowska, Alicja Krztoń | Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls


Dostępność: Wysoka


Kategorie: Autyzm i zespół Aspergera | Pedagogika specjalna | Przewodniki metodyczne i poradniki dla nauczyciela | Specjalne potrzeby edukacyjne |
Stawka VAT: 5% | Cena netto: 36,19 zł | Kod kreskowy: 9788380951563
Rok wydania: 2014 | Oprawa: miękka | Strony: 168 |


Książka ma na celu przybliżenie idei integracji oraz miejsca dziecka niepełnosprawnego w świecie. Autorki skupiają uwagę przede wszystkim na pracy pedagoga specjalnego, która wymaga olbrzymiego zaangażowania i poświęcenia.   Obok przedstawienia charakterystyki upośledzenia umysłowego z najczęściej spotykanymi przyczynami trudności w uczeniu się książka porusza tematykę edukacji dzieci upośledzonych umysłowo w szkole masowej (nie zapominając o założeniach prawnych). Czytelnik zapoznaje się z ideą klas integracyjnych, założeniami i warunkami dobrej integracji. m.in. kwestią doboru dzieci do klas integracyjnych, ocenianiem uczniów niepełnosprawnych czy też rolą pracy w grupach, a także poznaje cele i zadania rewalidacji indywidualnej wraz z ramowym programem rewalidacji oraz wskazówki do pracy z dzieckiem upośledzonym umysłowo na tego typu zajęciach. Przejrzystość programu i podział na etapy rozwoju określonych umiejętności stanowi cenne źródło pomocy dydaktycznej dla pedagogów i innych osób zainteresowanych prowadzeniem terapii indywidualnej z dzieckiem niepełnosprawnym.   Praca zawiera przykładowe opracowania: dokumentów, standardów wymagań, rozkładów materiału dla uczniów, konspektów oraz przykładowych ocen opisowych, które w mniejszym, bądź większym stopniu towarzyszą pedagogom specjalnym w ich pracy. Książka stanowi skarbnicę informacji dla pedagogów prowadzących bądź zaczynających prowadzić zajęcia w klasach integracyjnych.