Szanowni Państwo, zakup podręczników, materiałów edukacyjnych i materiałów ćwiczeniowych dla uczniów z Indywidualnymi Potrzebami Edukacyjnymi przeniesiony został do bezpłatnego serwisu dla szkół: www.DotacjeCelowe.pl
.Dziecko afatyczne w szkole i przedszkolu
Wróć do pełnej listy produktów
Nasza cena: 15,00 zł
Twój rabat na kolejne zakupy: 0,30 zł Zobacz, jak wykorzystać rabat?
Autor: Anna Paluch, Elżbieta Drewniak-Wołosz
|
Wydawca: Komlogo
Księgarnia prowadzi sprzedaż tylko publikacji Wydawnictwa APS i wybranych innnych tytułów. Pełna oferta dotycząca Specjalnych Potrzeb Edukacyjnych dostępna jest w serwisie www.DotacjeCelowe.pl.
Kategorie:
Afazja |
Stawka VAT: 5% | Cena netto: 14,29 zł |
Kod kreskowy: 9788361339113
Rok wydania: 2017 |
Oprawa: broszurowa" |
Strony: 96 |
Ze wstępu:
Prezentowana publikacja jest wynikiem pracy zespołu osób od wielu lat zajmujących się problematyką dzieci afatycznych. Specyficzne zaburzenie, dotyczące głównie rozwoju mowy i sprawności językowej, o którym mowa w podręczniku, ma istotny wpływ na proces uczenia się dziecka. W różnym stopniu ujawnia się w toku rozwoju dziecka, towarzysząc mu zwykle przez całe życie. Wiedza o niedokształceniu mowy o typie afazji (specyficznym zaburzeniu języka) jest niewystarczająco rozpowszechniona wśród rodziców i nauczycieli. Ich rolą nie jest diagnozowanie, to pozostawiamy specjalistom. Natomiast to oni zwykle jako pierwsi zauważają trudności dziecka i w głównej mierze wspierają je na co dzień.
Prezentowany poradnik jest próbą dialogu specjalistów z nauczycielami i rodzicami. Autorki dążyły do stworzenia przejrzystego i czytelnego obrazu dzieci z niedokształceniem mowy o typie afazji.
Bardzo cennym fragmentem poradnika jest materiał przygotowany przez rodziców, którzy założyli i prowadzą Fundację dla Osób z Afazją „Wyrazić siebie”. Ta część poradnika jest niezależna. Głos rodziców jest dowodem ich zaangażowania w działania na rzecz poprawy warunków oraz możliwości diagnozy, terapii i edukacji ich dzieci.
Zdajemy sobie sprawę, że niniejsza publikacja nie rozwiąże wszystkich dotkliwych, praktycznych problemów związanych z nauczaniem i wspieraniem uczniów z tym zaburzeniem. Liczymy jednak na to, iż w niewielkim choćby stopniu pozwoli zrozumieć trudności dzieci i nauczyć się dostrzegać ich mocne strony. Wiemy przecież, że chcąc dziecku pomóc, musimy je poznać, zrozumieć i zaakceptować.
Anna Paluch
SPIS TREŚCI
1. Anna Paluch, WPROWADZENIE – PODSTAWOWE INFORMACJE O ZABURZENIU.
2. Izabela Jackowska, Katarzyna Komar, Katarzyna Świątkowska, SPECYFICZNE I NIESPECYFICZNE OBJAWY NIEDOKSZTAŁCENIA MOWY O TYPIE AFAZJI
3. Jadwiga Polakiewicz, WARUNKI EFEKTYWNEJ EDUKACJI DZIECI AFATYCZNYCH
4. Jadwiga Polakiewicz, TRUDNOŚCI SZKOLNE DZIECI AFATYCZNYCH – WSKAZÓWKI DLA NAUCZYCIELI
5. Mariola Słupek, „NIEZBĘDNIK” NAUCZYCIELA W PRACY Z DZIECKIEM AFATYCZNYM
6. Katarzyna Gorzko, Anna Paluch, Anna Pasek, JAK POSTĘPOWAĆ W PRZYPADKU OPÓŹNIENIA LUB ZABURZENIA ROZWOJU JĘZYKA I MOWY DZIECKA. KOLEJNE KROKI – WSKAZÓWKI DLA RODZICÓW I NAUCZYCIELI
7. Elżbieta Drewniak-Wołosz, WSTĘP DO STUDIÓW ZABURZENIA DZIECI AFATYCZNYCH
8. Izabela Jackowska, PIOTRUŚ – DZIECKO Z NIEDOKSZTAŁCENIEM MOWY O TYPIE AFAZJI MIESZANEJ Z PRZEWAGĄ ZABURZEŃ EKSPRESJI MOWY
9. Katarzyna Świątkowska, ANIA – DZIECKO Z NIEDOKSZTAŁCENIEM MOWY O TYPIE AFAZJI MIESZANEJ Z PRZEWAGĄ ZABURZEŃ PERCEPCJI MOWY
10. Katarzyna Komar, KRZYŚ – DZIECKO Z NIEDOKSZTAŁCENIEM MOWY O TYPIE AFAZJI MIESZANEJ Z PRZEWAGĄ ZABURZEŃ PERCEPCJI MOWY
11. SŁOWNICZEK TERMINÓW OPISUJĄCYCH ISTOTNE OBJAWY WYSTĘPUJĄCE U DZIECI Z NIEDOKSZTAŁCENIEM MOWY O TYPIE AFAZJI
12. ZALECANA LITERATURA
13. NOTKI O AUTORACH
14. OPINIE I DOŚWIADCZENIA RODZICÓW
15. EDUKACJA DZIECKA Z AFAZJĄ
16. PRZYKŁADOWE OPINIE RODZICÓW W CAŁOŚCI
17. NAUKA JĘZYKA ANGIELSKIEGO PRZEZ DZIECI Z AFAZJĄ
PODOBNE PRODUKTY