Szanowni Państwo, w wypadku zakupu podręczników, materiałów edukacyjnych i materiałów ćwiczeniowych dla uczniów z IPE/SPE finansowanych z dotacji celowej MEiN lub wyprawki szkolnej zapraszamy do serwisu www.DotacjeCelowe.pl.

Rymowane opisywanki Przez rymowanki i rysunki do poznania nowych słów i wrażeń

Wróć do wyników wyszukiwania | Wróć do pełnej listy produktów

Nasza cena: 9,80 zł
Twój rabat na kolejne zakupy: 0,39 zł Zobacz, jak wykorzystać rabat?
Autor: Elżbieta Szwajkowska | Wydawca: Harmonia


Księgarnia prowadzi sprzedaż tylko publikacji Wydawnictwa APS i wybranych innnych tytułów. Pełna oferta dotycząca Specjalnych Potrzeb Edukacyjnych dostępna jest w serwisie www.DotacjeCelowe.pl.

Kategorie: Edukacja ogólnorozwojowa | Rozwój mowy |
Stawka VAT: 5% | Cena netto: 9,33 zł | Kod kreskowy: 9788371345746
Oprawa: broszurowa" | Strony: 60 |


Każda rymowanka znajdująca się w tym zbiorze i zamieszczona obok niej ilustracja stanowią całość i mają na celu wzbogacenie słownictwa dziecka. Krótkie, nienużące dziecka utwory zostały celowo tak napisane, żeby znalazło się w nich jak najwięcej sformułowań i określeń, których znaczenie trudne jest do wyjaśnienia za pomocą słowa. Znacznie łatwiej je wytłumaczyć, wskazując odpowiedni element lub szczegół na rysunku wykonanym na podstawie tekstu. Taki sposób powiązania krótkich rymowanek z obrazkami – skłaniający dziecko do uważnego przyglądania się ilustracji w celu odnalezienia na niej opisanych cech czy szczegółów – stanowi raczej rzadkość w wydawnictwach edukacyjnych dla dzieci. Każdy zestaw – rymowanka i ilustracja – uzupełniony jest uwagami skierowanymi do rodzica, które pomogą wzbogacić kontekst poznawania przez dziecko nowych słów i wyrażeń. Oprócz słuchania rymowanek i oglądania obrazków dziecko wykonuje także proste zadania, na przykład odszukuje i wskazuje na ilustracjach określone elementy, robi miny, wykonuje gesty i proste zabawy ruchowe, wydaje dźwięki naśladujące opisany przedmiot, czynność lub cechę. W niektórych przypadkach aby lepiej zrozumieć znaczenie nowego wyrazu, wraz z rodzicem szuka w najbliższym otoczeniu przykładów rzeczy i sytuacji podobnych do opisanych w rymowankach. Gdy dziecko zrozumie zastosowaną konwencję, w czasie słuchania rymowanki będzie uważniej i wnikliwiej analizować rysunek, próbując znaleźć wyjaśnienie dla nieznanych jeszcze określeń.