Problemy wychowawcze w pracy z uczniami niepełnosprawnymi intelektualnie

Wróć do pełnej listy produktów

Nasza cena: 47,00 zł
Twój rabat na kolejne zakupy: 0,94 zł Zobacz, jak wykorzystać rabat?
Autor: praca zbiorowa | Wydawca: Harmonia


Dostępność: Wysoka


Kategorie: Niepełnosprawność intelektualna | Przewodniki metodyczne i poradniki dla nauczyciela | Specjalne potrzeby edukacyjne |
Stawka VAT: 5% | Cena netto: 44,76 zł | Kod kreskowy: 9788377441343
Rok wydania: 2017 | Oprawa: miękka | Strony: 320 |


Książka przygotowana przez niemiecki Państwowy Instytut Jakości Pracy Szkół i Badań nad Kształceniem (Staatsinstitut für Schulqualität und Bildungsforschung). Dla jej autorów najważniejszy był następujący pogląd: każde dziecko, każdy młody człowiek, niezależnie od potrzeb w zakresie wspierania rozwoju intelektualnego i ewentualnie zapotrzebowania w obszarze rozwoju emocjonalnego i społecznego, ma prawo do odpowiedniego kształcenia szkolnego. W publikacji przedstawiono szanse i ograniczenia diagnostyki psychiatrycznej oraz podejść terapeutycznych stosowanych w przypadku uczniów z zapotrzebowaniem na wspieranie w zakresie rozwoju umysłowego, zwrócono także uwagę na korzyści płynące z wymienionych działań dla szkoły i prowadzonych zajęć lekcyjnych. Wybrane postaci zachowań zwracających uwagę przedstawiono w czytelnej formie tabeli – wraz z próbą ich wyjaśnienia i podaniem możliwości działania. Czytelnik może zapoznać się z koncepcjami „pozytywnego wspierania zachowania”, metodą TEACCH oraz terapią rozwoju/pedagogiką rozwoju (ETEP), a także skorzystać z konkretnych podpowiedzi, jak prowadzić zajęcia lekcyjne i jak organizować naukę i pobyt dziecka w szkole.