Szanowni Państwo, zakup podręczników, materiałów edukacyjnych i materiałów ćwiczeniowych dla uczniów z Indywidualnymi Potrzebami Edukacyjnymi przeniesiony został do bezpłatnego serwisu dla szkół: www.DotacjeCelowe.pl

.

DIAGNOZA DYSLEKSJI – najważniejsze problemy

Wróć do pełnej listy produktów

Nasza cena: 33,00 zł
Twój rabat na kolejne zakupy: 0,66 zł Zobacz, jak wykorzystać rabat?
Autor: Krasowicz-Kupis Grażyna | Wydawca: Harmonia


Księgarnia prowadzi sprzedaż tylko publikacji Wydawnictwa APS i wybranych innnych tytułów. Pełna oferta dotycząca Specjalnych Potrzeb Edukacyjnych dostępna jest w serwisie www.DotacjeCelowe.pl.

Stawka VAT: 5% | Cena netto: 31,43 zł | Kod kreskowy: 9788371343438
Oprawa: miękka | Strony: 356 |


Książka w usystematyzowany sposób przedstawia problemy związane z diagnozowaniem dysleksji. Adresowana jest przede wszystkim do praktyków – psychologów, pedagogów i logopedów, którzy profesjonalnie zajmują się diagnozą tego zaburzenia i innych trudności szkolnych. Prezentowana tu wiedza i rozważania praktyczne mogą być interesujące także dla nauczycieli i rodziców dzieci z problemami w uczeniu się. Wiele przydatnych i aktualnych, a wręcz najnowszych informacji znajdą tu studenci psychologii i pedagogiki oraz wszystkich specjalności pedagogicznych, a także studenci studiów podyplomowych związanych z pomocą psychologiczną i terapią pedagogiczną. Spis treściCzęść I.   Podstawy diagnozy dysleksjiFakty, mity i kontrowersje wokół diagnozy dysleksji (Marta Bogdanowicz)Neurobiologiczne podstawy dysleksji (Anna Grabowska, Katarzyna Jednoróg)Dlaczego nie znamy (całej) prawdy o dysleksji - czyli rozważania o metodologii badań (Grażyna Krasowicz-Kupis)Część II.  Diagnoza objawów dysleksjiDiagnozowanie czytania (Krystyna Sochacka)Umiejętność pisania i możliwości jej diagnozowania (Pietras Izabela)Aspekt językowy trudności w nabywaniu przez dzieci umiejętności pisania (Maria Przybysz-Piwko)O błędach w pisowni identyfikowanych jako symptomy zaburzeń funkcji słuchowych (Urszula Mirecka)Przegląd narzędzi diagnostycznych do oceny czytania i pisania stosowanych w polskim poradnictwie (Małgorzata Kostka-Szymańska, Grażyna Krasowicz-Kupis, Izabela Pietras)Część III.  Diagnoza funkcji poznawczychBadanie funkcji językowych w dysleksji (Grażyna Krasowicz-Kupis)Problem diagnozowania sprawności intelektualnych w dysleksji (Grażyna Krasowicz-Kupis, Katarzyna Wiejak)Diagnozowanie funkcji wzrokowych w dysleksji (Katarzyna Gruszczyńska, Grażyna Krasowicz-Kupis)Ocena procesów pamięciowych w diagnozie dysleksji (Agnieszka Kaliszewska)Diagnozowanie stanu słuchu fonemowego (Małgorzata Rocławska-Daniluk, Joanna Jatkowska)Część IV. Diagnoza dysleksji – ważne zmienne dodatkoweLeworęczność a dysleksja w świetle współczesnych badań (Małgorzata Gut)Ocena poziomu graficznego pisma dzieci w wieku 7–13 lat (Aneta Domagała, Urszula Mirecka)Dysleksja i płeć (Jadwiga Wrońska)Gotowość szkolna – ciekawość, aktywność, samodzielność (Elżbieta Koźniewska)„Książka dotyczy problematyki ważnej z teoretycznego i praktycznego punktu widzenia. Badania nad dysleksją stanowią bowiem istotny wkład do wiedzy o funkcjonowaniu mózgu, a diagnoza dysleksji jest jednym z głównych problemów, z jakim borykają się psychologowie praktycy. Praca zawiera bardzo potrzebne im treści, a przy tym ma walory porządkujące – wskazuje na podstawowe kwestie i dostarcza przeglądu możliwych sposobów diagnozy. Napisana jest bardzo kompetentnie, przez specjalistów mających dużą wiedzę i doświadczenie w zakresie omawianych przez siebie zagadnień”. prof. dr hab. Anna Matczak