Szanowni Państwo, w wypadku zakupu podręczników, materiałów edukacyjnych i materiałów ćwiczeniowych dla uczniów z IPE/SPE finansowanych z dotacji celowej MEiN lub wyprawki szkolnej zapraszamy do serwisu www.DotacjeCelowe.pl.

Opóźniony rozwój mowy 3 Pierwsze słowa: zabawki

Wróć do pełnej listy produktów

Nasza cena: 21,50 zł
Twój rabat na kolejne zakupy: 0,43 zł Zobacz, jak wykorzystać rabat?
Autor: Dominika Czachorowska | Wydawca: Epideixis


Księgarnia prowadzi sprzedaż tylko publikacji Wydawnictwa APS i wybranych innnych tytułów. Pełna oferta dotycząca Specjalnych Potrzeb Edukacyjnych dostępna jest w serwisie www.DotacjeCelowe.pl.

Seria: PUS
Kategorie: Autyzm i zespół Aspergera | Logopedia | Pedagogika specjalna | Rozwój mowy | Zaburzenia rozwoju mowy i komunikacji |
Stawka VAT: 5% | Cena netto: 20,48 zł | Kod kreskowy: 9788375142280
Rok wydania: 2022 | Oprawa: broszurowa" | Strony: 24 |


Opóźniony rozwój mowy 3 Pierwsze słowa: zabawki to kolejna część serii książeczek PUS przygotowanych przede wszystkim z myślą o dzieciach, którym nauka mówienia z różnych powodów sprawia trudność. Głównym założeniem tej serii jest poznawanie i utrwalanie w trakcie ciekawej zabawy podstawowych słów, z jakimi dzieci mają do czynienia w codziennym życiu. Po wydanych wcześniej częściach 1 (Pierwsze słowa: osoby, rodzina) i 2 (Pierwsze słowa: zwierzęta), to już kolejna książeczka służąca wspieraniu nauki mówienia. Książeczka zawiera słowa określające znane dzieciom zabawki. Oparte na nich, znajdujące się w książeczce ćwiczenia w formie ciekawych zabaw pomagają te słowa poznawać, powtarzać, zapamiętywać i ćwiczyć ich wymowę. Towarzyszące im polecenia sformułowane są w taki sposób, aby prowokować dziecko do odpowiedzi i reakcji werbalnej. Dzięki temu, że dziecko jest skoncentrowane na rozwiązywaniu kolejnych zagadek, ćwiczenie mowy odbywa się niejako na marginesie. Nie kojarzy się przez to ze żmudnym wysiłkiem. Oczekiwane efekty takiego sposobu pracy przychodzą szybciej, łatwiej i są trwalsze. Wszystkie znajdujące się w książeczkach do ORM zadania opierają się na słowach jedno- i dwusylabowych. Dzieciom łatwo je zapamiętać i skojarzyć z przedmiotami, które znają z codziennego życia. W ten sposób zaczynamy od nauki prostych rzeczowników i czasowników, a następnie przechodzimy do budowania prostych zdań. Taki sposób nauki przypomina naturalny proces nabywania mowy. Wszystkie książeczki tej serii ułożono zgodnie z zasadą stopniowania trudności, czyli od rzeczy łatwiejszych do trudniejszych. Dotyczy to zarówno materiału wyrazowego wykorzystanego w ćwiczeniach, jak i rodzaju zadań. Nie określamy wieku dzieci, do których są one skierowane. Stawiamy bowiem na indywidualny poziom rozwoju i możliwości dziecka. Ćwiczenia skonstruowano tak, żeby były one ciekawe dla wszystkich dzieci, nie tylko dzieci z ORM. Książeczki PUS do opóźnionego rozwoju mowy służyć mogą również do doskonalenia:  koncentracji,  kojarzenia i logicznego myślenia,  wczesnej nauki czytania. Opóźniony rozwój mowy 3 oraz wszystkie pozostałe części tej serii sprawdzą się zarówno w specjalistycznych gabinetach logopedycznych i terapeutycznych, jak i w zwykłych domowych zabawach. Mogą sięgać po nie osoby pracujące z dziećmi z ORM, ale także rodzice, którzy poprzez dodatkowe zajęcia w domu chcą wspierać swoje dziecko w procesie terapii ORM i w nabywaniu umiejętności werbalnego komunikowania się.