Szanowni Państwo, zakup podręczników, materiałów edukacyjnych i materiałów ćwiczeniowych dla uczniów z Indywidualnymi Potrzebami Edukacyjnymi przeniesiony został do bezpłatnego serwisu dla szkół: www.DotacjeCelowe.pl
.Magiczny kwadrat Stymulacja funkcji wzrokowych
Wróć do pełnej listy produktów
                Nasza cena: 148,00 zł
                Twój rabat na kolejne zakupy: 2,96 zł Zobacz, jak wykorzystać rabat?
                    Autor: Aleksandra Wianecka Agnieszka Bala
                    |
                    Wydawca: Arson 
            
Księgarnia prowadzi sprzedaż tylko publikacji Wydawnictwa APS i wybranych innnych tytułów. Pełna oferta dotycząca Specjalnych Potrzeb Edukacyjnych dostępna jest w serwisie www.DotacjeCelowe.pl.
            
                    Kategorie:
                        Agnieszka Bala |
                        Percepcja słuchowa i wzrokowa |
                        Pomoce dydaktyczne |
                    
                    Stawka VAT: 23% | Cena netto: 120,33 zł |
                Kod kreskowy: 5907763600407
                
                    Oprawa: pude�ko |
            
Magiczny kwadrat jest układanką rozwijającą funkcje wzrokowe. Przygotowuje do szybkiego przeprowadzania analizy bodźców wzrokowych. Włącza w swój zakres ćwiczenia myślenia. 
Pobudzanie analizatora wzrokowego wpływa w sposób naturalny na rozwój pozostałych funkcji poznawczych
Stymulacja analizatora wzroku jest konieczna u wszystkich dzieci, ponieważ aktywne spostrzeganie wzrokowe, jest obok percepcji słuchowej, prymarnym etapem w rozwoju inteligencji oraz uczenia się komunikacji językowej.
Magiczny kwadrat jest materiałem symbolicznym, abstrakcyjnym. Zestaw wielu figur łączy się, by w konsekwencji mógł powstać kwadrat. Pomimo, iż dziecko może dostrzegać takie elementy w życiu codziennym, należy takie obrazy, uczynić przedmiotem świadomego uczenia. W przyszłości będzie to ważne dla rozumienia symbolicznej funkcji języka, jak i dla nauki czytania i pisania.
W pierwszym etapie pracy dorosły wybiera elementy w jednym kolorze i składa je w ramce. Dziecko obserwuje działanie, by mogło samodzielnie składać kwadrat według podanego wzoru.
Następnie dorosły pokazuje dziecku wzór i analizując go krok, po kroku wspólnie z dzieckiem składa kwadrat.
Kolejnym etapem jest samodzielne działanie dziecka. Układa ono kwadraty według załączonych wzorów. Proste wzory są rozdzielone kreską. Trudniejsze nie zawierają kresek łączących elementy. W tym przypadku dziecko, na podstawie wcześniejszych doświadczeń, musi domyśleć się, w jaki sposób złożyć kwadrat.
Zadaniem dziecka jest np. 
- ułożenie kwadratu w wybranym kolorze. Wśród wszystkich figur musi wybrać takie elementy, które będą pasowały do danej kategorii,
- ułożenie kwadratu składającego się z dwóch, trzech kolorów.
Po kilkakrotnym ułożeniu kwadratów według załączonych wzorów, dziecko, może układać samodzielnie kwadrat, według własnego pomysłu.
        
        PODOBNE PRODUKTY
 
                         
                         
                         
                         
                         
                        