Szanowni Państwo, w wypadku zakupu podręczników, materiałów edukacyjnych i materiałów ćwiczeniowych dla uczniów z IPE/SPE finansowanych z dotacji celowej MEiN lub wyprawki szkolnej zapraszamy do serwisu www.DotacjeCelowe.pl.

Magiczny kwadrat Stymulacja funkcji wzrokowych

Wróć do pełnej listy produktów

Nasza cena: 148,00 zł
Twój rabat na kolejne zakupy: 2,96 zł Zobacz, jak wykorzystać rabat?
Autor: Aleksandra Wianecka Agnieszka Bala | Wydawca: Arson


Księgarnia prowadzi sprzedaż tylko publikacji Wydawnictwa APS i wybranych innnych tytułów. Pełna oferta dotycząca Specjalnych Potrzeb Edukacyjnych dostępna jest w serwisie www.DotacjeCelowe.pl.

Kategorie: Agnieszka Bala | Percepcja słuchowa i wzrokowa | Pomoce dydaktyczne |
Stawka VAT: 23% | Cena netto: 120,33 zł | Kod kreskowy: 5907763600407
Oprawa: pude�ko |


Magiczny kwadrat jest układanką rozwijającą funkcje wzrokowe. Przygotowuje do szybkiego przeprowadzania analizy bodźców wzrokowych. Włącza w swój zakres ćwiczenia myślenia. Pobudzanie analizatora wzrokowego wpływa w sposób naturalny na rozwój pozostałych funkcji poznawczych Stymulacja analizatora wzroku jest konieczna u wszystkich dzieci, ponieważ aktywne spostrzeganie wzrokowe, jest obok percepcji słuchowej, prymarnym etapem w rozwoju inteligencji oraz uczenia się komunikacji językowej. Magiczny kwadrat jest materiałem symbolicznym, abstrakcyjnym. Zestaw wielu figur łączy się, by w konsekwencji mógł powstać kwadrat. Pomimo, iż dziecko może dostrzegać takie elementy w życiu codziennym, należy takie obrazy, uczynić przedmiotem świadomego uczenia. W przyszłości będzie to ważne dla rozumienia symbolicznej funkcji języka, jak i dla nauki czytania i pisania. W pierwszym etapie pracy dorosły wybiera elementy w jednym kolorze i składa je w ramce. Dziecko obserwuje działanie, by mogło samodzielnie składać kwadrat według podanego wzoru. Następnie dorosły pokazuje dziecku wzór i analizując go krok, po kroku wspólnie z dzieckiem składa kwadrat. Kolejnym etapem jest samodzielne działanie dziecka. Układa ono kwadraty według załączonych wzorów. Proste wzory są rozdzielone kreską. Trudniejsze nie zawierają kresek łączących elementy. W tym przypadku dziecko, na podstawie wcześniejszych doświadczeń, musi domyśleć się, w jaki sposób złożyć kwadrat. Zadaniem dziecka jest np. - ułożenie kwadratu w wybranym kolorze. Wśród wszystkich figur musi wybrać takie elementy, które będą pasowały do danej kategorii, - ułożenie kwadratu składającego się z dwóch, trzech kolorów. Po kilkakrotnym ułożeniu kwadratów według załączonych wzorów, dziecko, może układać samodzielnie kwadrat, według własnego pomysłu.