Co dzień łatwiej ćwiczenia edukacyjne

Wróć do pełnej listy produktów

Nasza cena: 20,00 zł
Twój rabat na kolejne zakupy: 0,40 zł Zobacz, jak wykorzystać rabat?
Autor: Elżbieta Wianecka | Wydawca: Arson


Dostępność: Wysoka


Kategorie: Programy edukacyjne i terapeutyczne | Scenariusze zajęć |
Stawka VAT: 5% | Cena netto: 19,05 zł | Kod kreskowy: 9788361022183


Prezentowana Państwu książka pokazuje proste ćwiczenia, do których nie są potrzebne specjalistyczne pomoce edukacyjne. Ćwiczenia przeznaczone są dla wszystkich dzieci prawidłowo rozwijających się, ale także dla dzieci m.in. z dysleksją, z zaburzeniami rozwojowymi, z autyzmem, Zespołem Downa czy niepełnosprawnością intelektualną. Ćwiczenia mogą być modyfikowane i dostosowane do indywidualnych potrzeb dziecka. Są integralnym elementem całej terapii i nie jest wymagane wykonywanie ich w kolejności przedstawionej w książce. Występują bowiem na różnych etapach terapii. Ćwiczenia dobrano w taki sposób, aby rozwijać umiejętność analizy i syntezy materiału językowego, słuchowego i pisanego. Proponowane zadania usprawniają pamięć, a także integrację percepcyjno - motoryczną związaną ze współdziałaniem procesów poznawczych i czynności ruchowych. Doskonalą koncentrację uwagi, prawidłowy słuch fonemowy oraz analizę i syntezę wzrokową, pamięć ruchu, sprawność manualną. Każde ćwiczenie opatrzono oprócz instrukcji słownej fotografią, pokazującą, jak dane ćwiczenie powinno być wykonywane. Przejrzystość układu treści sprzyja skupieniu przy pracy. „Samogłoski i sylaby” - zawiera proste ćwiczenia, które przygotowują dziecko do nauki czytania i pisania samogłosek i sylab. Proponowane zadania rozwijają u dziecka poprawne rozpoznawanie i odwzorowywanie liter i sylab, potrzebne do późniejszego samodzielnego czytania i pisania. „Pamięć szeregów” - w szczególności rozwija pamięć bezpośrednią pozwalającą na zapamiętanie i natychmiastowe odtworzenie prezentowanego materiału. Pomaga w wykonywaniu podstawowych zadań arytmetycznych takich jak dodawanie, odejmowanie, a w przypadku starszych dzieci – mnożenie, dzielenie czy rozwiązywanie zadań z treścią. „Język i działanie” - łączy w sobie rozumienie poleceń językowych z samodzielną ich realizacją. Język prezentowany w ćwiczeniach rozbudowuje bierny (wewnętrzny) słownik dziecka. „Opowiadam co widzę” - kształtuje pamięć słuchową, która odpowiada za utrwalanie i przypominanie informacji usłyszanych, a także pamięć bezpośrednią pozwalającą na zapamiętaniei natychmiastowe odtworzenie prezentowanego materiału.