Szanowni Państwo, zakup podręczników, materiałów edukacyjnych i materiałów ćwiczeniowych dla uczniów z Indywidualnymi Potrzebami Edukacyjnymi przeniesiony został do bezpłatnego serwisu dla szkół: www.DotacjeCelowe.pl

.

Trudne sytuacje społeczne 1 Rozmawiam z dziećmi o sytuacjach szkolnych i relacjach rówieśniczych

Wróć do wyników wyszukiwania | Wróć do pełnej listy produktów

Nasza cena: 55,00 zł
Twój rabat na kolejne zakupy: 1,10 zł Zobacz, jak wykorzystać rabat?
Autor: Anna Kuziel-Kalina | Wydawca: Wydawnictwo WiR


Księgarnia prowadzi sprzedaż tylko publikacji Wydawnictwa APS i wybranych innnych tytułów. Pełna oferta dotycząca Specjalnych Potrzeb Edukacyjnych dostępna jest w serwisie www.DotacjeCelowe.pl.

Seria: Trudne sytuacje społeczne
Kategorie: ADHD oraz zaburzenia zachowania | Autyzm i zespół Aspergera | Edukacja wczesnoszkolna | Emocje | Funkcjonowanie osobiste i społeczne | Pomoce dydaktyczne | Specjalne potrzeby edukacyjne |
Stawka VAT: 5% | Cena netto: 52,38 zł | Kod kreskowy: 9788365423061
Oprawa: teczka" | Strony: 48 |


„Trudne sytuacje społeczne” to pomoc terapeutyczna wspierająca dorosłych w przygotowaniu dzieci do konstruktywnego radzenia sobie w sytuacjach problemowych. Praca z zestawem stwarza okazję do pogłębionej refleksji nad pożądanymi sposobami rozwiązywania napotykanych trudności oraz uczy przyjmowania perspektywy innych osób. Zestaw zawiera 48 kart prezentujących przykładowe zdarzenia, jakie mogą mieć miejsce w szkole. Karty przeznaczone są w szczególności dla dzieci z trudnościami w rozumieniu sytuacji społecznych, głównie dla osób z autyzmem i zespołem Aspergera. DLA KOGO? Zawartość tematyczna zestawu jest dostosowana do pracy z dziećmi klas 1–3 szkoły podstawowej. Niektóre zagadnienia można jednak z powodzeniem omawiać zarówno z młodszymi, jak i starszymi dziećmi – jest to uzależnione od poziomu funkcjonowania społecznego dzieci i ich bieżących potrzeb. KIEDY? Trudne sytuacje społeczne można wykorzystać na różne sposoby: – w trakcie zajęć indywidualnych z dzieckiem (podczas terapii pedagogicznej lub psychologicznej), – w domu jako pomoc inicjującą rozmowę rodzica z dzieckiem, – podczas lekcji wychowawczych w szkole, zajęć w świetlicach socjoterapeutycznych, – podczas lekcji etyki. Seria jest dedykowana terapeutom, psychologom, pedagogom, wychowawcom pracującym z dziećmi, a także rodzicom, którzy, poprzez szczere rozmowy, chcieliby nauczyć swoje pociechy sposobów rozwiązywania trudności oraz przybliżyć im możliwe zagrożenia. Pomoc służy zarówno do terapii, jak i rozmów podczas lekcji wychowawczej. „Rozmawiam z dziećmi o trudnych sytuacjach szkolnych i relacjach rówieśniczych” to pierwsza część z serii „Trudne sytuacje społeczne”, która podpowiada dorosłemu, z jakimi trudnościami może spotkać się młody człowiek w szkole i o czym warto z nim porozmawiać. Przedstawione sytuacje stwarzają okazję do pogłębionej refleksji nad pożądanymi sposobami rozwiązania napotykanych problemów. Poprzez zaproponowany zestaw pytań terapeuta (rodzic, nauczyciel) pomaga dziecku identyfikować i nazywać jego uczucia, przekonania i prezentowane postawy wobec zaistniałych sytuacji trudnych. Pomaga dziecku dostrzec jego własne postawy, opinie, ewentualne dylematy oraz przeanalizować możliwe konsekwencje formułowanych przez niego wyborów. Dzięki analizie trudnych sytuacji, dorosły ma szansę przedstawić dziecku społecznie akceptowane normy i zasady. Z kolei dziecko może nauczyć się rozpoznawać i wyrażać własne myśli, emocje, a także formułować swoje potrzeby i obawy. Zestaw 48 tematów zachęca dziecko do rozmowy o sytuacjach, które mogą wywołać u niego emocje, takie jak złość, żal, strach, wstyd, zazdrość, niepokój, rozczarowanie, lęk czy niepewność. Dorosłemu zaś pozwala zobaczyć mnogość trudnych, problemowych sytuacji, których na co dzień doświadcza dziecko. Anna Kuziel-Kalina - pedagog specjalny. Posiada wieloletnią praktykę w zakresie terapii i edukacji dzieci oraz młodzieży z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, a także z dorosłymi z upośledzeniem umysłowym oraz zaburzeniami psychicznymi. W pracy terapeutycznej szczególną uwagę koncentruje na rozwijaniu umiejętności komunikacyjnych i społecznych. Ukończyła pedagogikę rewalidacyjną o specjalizacji oligofrenopedagogika oraz studia podyplomowe pedagogika wczesnoszkolna i przedszkolna na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie.