Zamysł redakcyjny publikacji pozwolił na ukazanie kwestii diagnozy i terapii zaburzeń wzrokowych w sposób syntetyczny i ustrukturyzowany, co z pewnością ułatwi korzystanie z merytorycznych wskazówek oraz zaleceń w zakresie rozpoznawania problemów i planowania oddziaływań wspierających dziecko z niepełnosprawnością wzrokową i jego rodzinę. (…) Przedstawienie zagadnień diagnostyczno-terapeutycznych podejmowanych w obszarze wczesnego wspomagania rozwoju dziecka z niepełnosprawnością wzrokową w formie naukowo-metodycznej odpowiada na zapotrzebowanie ze strony specjalistów -praktyków, studentów tyflopedagogiki i psychologii klinicznej oraz - w dużej mierze - rodziców, którzy wychowują dziecko dotknięte nieprawidłowościami w funkcjonowaniu percepcji wzrokowej.
Z recenzji dr hab. Beaty Cytowskiej (Uniwersytet Wrocławski)
Monografia wpisuje się w obowiązujące podejście do tematu systemu opieki i terapii dzieci z dysfunkcjami we wczesnym etapie ich rozwoju. Monografia dotyczy małego dziecka z niepełnosprawnością wzroku. Książka wpisuje się w teoretyczny dyskurs nad możliwościami dziecka z niepełnosprawnością wzroku, a także podejmuje jakże ważny aspekt wczesnego wspomagania rozwoju tych dzieci. Stanowi tym samym ważne ogniwo poszerzania wiedzy na temat dysfunkcji wzroku. W moim przekonaniu jest to rzetelnie przygotowana pozycja przeglądowa, teoretyczna, ale oparta w przeważającej większości rozdziałów w niej zawartych, na nowych pozycjach literaturowych o zasięgu międzynarodowym. To ważne, gdyż monografia może być dobrym podręcznikiem dla studentów pedagogiki, ale także kierunków pokrewnych oraz dla rodziców, poszerzającym wiedzę na temat problemów deficytu wzroku.
Z recenzji prof. dr hab. Małgorzaty Sekułowicz (Dolnośląska Szkoła Wyższa)