Szanowni Państwo, w wypadku zakupu podręczników, materiałów edukacyjnych i materiałów ćwiczeniowych dla uczniów z IPE/SPE finansowanych z dotacji celowej MEiN lub wyprawki szkolnej zapraszamy do serwisu www.DotacjeCelowe.pl.

Samodzielność dwulatków w kontekście umiejętności odczytywania oczekiwań dorosłych

Wróć do pełnej listy produktów

Nasza cena: 34,00 zł
Twój rabat na kolejne zakupy: 0,68 zł Zobacz, jak wykorzystać rabat?
Autor: Anna Mikler Chwastek | Wydawca: Wydawnictwo APS


Dostępność: Niska


Kategorie: Pedagogika | Wczesne wspomaganie rozwoju oraz wczesna interwencja terapeutyczna |
Stawka VAT: 5% | Cena netto: 32,38 zł | Kod kreskowy: 9788366010512
Rok wydania: 2020 | Oprawa: miękka | Strony: 206 |


Jednym z istotnych i nowatorskich przedsięwzięć badawczych Autorki jest włączenie do poglądów na temat uczenia się samodzielności samoobsługowej teorii umysłu. Według Jej ustaleń – dziecięce teorie umysłu umożliwiają małemu dziecku odczytywanie oczekiwań opiekunów odnośnie do zachowania związanego z samoobsługą. To ważne odkrycie, gdyż do tej pory w literaturze teorie umysłu są rozpatrywane w kontekście deficytów rozwojowych, np. całościowych zaburzeń rozwoju jakim jest spektrum autyzmu. Z recenzji wydawniczej prof. dr hab. Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej   Przywołanie perspektywy dziecięcych teorii umysłu w badaniach nad uczeniem się samodzielności przez dzieci dwuletnie jest przedsięwzięciem nowatorskim i ważnym. Autorka wykazała, iż dwulatki potrafią odczytywać oczekiwania dorosłych i że ich rozwój w zakresie samodzielności zależy od tego, w jaki sposób osoby z najbliższego otoczenia formułują swoje oczekiwania. Ukazanie i opisanie tej zależności przesądza o dużej wartości merytorycznej recenzowanej rozprawy.  Z recenzji wydawniczej dr hab., prof. ChAT Agnieszki Piejki