Szanowni Państwo, zakup podręczników, materiałów edukacyjnych i materiałów ćwiczeniowych dla uczniów z Indywidualnymi Potrzebami Edukacyjnymi przeniesiony został do bezpłatnego serwisu dla szkół: www.DotacjeCelowe.pl

.

Złapmy lwa! Specjalne potrzeby edukacyjne

Wróć do wyników wyszukiwania | Wróć do pełnej listy produktów

Nasza cena: 1 490,00 zł
Twój rabat na kolejne zakupy: 59,60 zł Zobacz, jak wykorzystać rabat?
Autor: praca zbiorowa | Wydawca: EI System


Księgarnia prowadzi sprzedaż tylko publikacji Wydawnictwa APS i wybranych innnych tytułów. Pełna oferta dotycząca Specjalnych Potrzeb Edukacyjnych dostępna jest w serwisie www.DotacjeCelowe.pl.

Seria: Złapmy lwa!
Kategorie: ADHD oraz zaburzenia zachowania | Edukacja ogólnorozwojowa | Edukacja polonistyczna | Emocje | Funkcjonowanie osobiste i społeczne | Materiały interaktywne | Pamięć i koncentracja | Percepcja słuchowa i wzrokowa | Specjalne potrzeby edukacyjne |
Stawka VAT: 23% | Cena netto: 1 211,38 zł | Kod kreskowy: 9788365418623
Oprawa: pude�ko" |


Przeznaczenie: Wspomaganie rozwoju dzieci z ryzykiem dysleksji lub dyskalkulii oraz zaburzeniami ze spektrum autyzmu, ADHD i problemami emocjonalnymi, dla dzieci w wieku od 6 lat To doskonała pomoc terapeutyczna dla osób pracujących z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, a także problemami emocjonalnymi czy koncentracją uwagi. Gra „Złapmy lwa” (podobnie jak szachy) rozwija szereg umiejętności takich jak myślenie logiczne, myślenie strategiczne, koncentracje, cierpliwość, radzenie sobie z emocjami, umiejętność analizowania i rozwiązywania problemów, szacunek i zrozumienie dla kolegów i koleżanek. Uzupełniające scenariusze zabaw opartych na grze zostały dobrane w taki sposób by rozwijać bazowe funkcje poznawcze i umiejętności ważne dla dzieci z ryzykiem dysleksji lub dyskalkulii: • percepcję wzrokową, • pamięć stosunków przestrzennych i orientację w przestrzeni, • myślenie operacyjne, przewidywanie, wnioskowanie, odwracanie, analogie, • motorykę i koordynację wzrokowo-słuchowo-ruchową, • umiejętności językowe, w tym również budowanie zdań warunkowo złożonych. Fizyczna formy gry – drewniane, zaokrąglone klocki oraz poduszki, łagodne kolory i kształty rysunków zwierząt idealnie odpowiadają oczekiwaniom wobec pomocy dydaktycznych dla dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Ruchowa forma wielkowymiarowej gry oraz scenariusze ruchowych zabaw pomagają kanalizować aktywność dzieci nadpobudliwych ruchowo. Wytworzona w zabawie aktywność w zakresie myślenia operacyjnego rozwija dodatkowo umiejętność koncentracji, a interakcje z uczestnikami w sposób niewymuszony uspołeczniają uczestników zajęć budując kompetencje niezbędne do funkcjonowania w grupie rówieśniczej. Dołączone do gry kartonowe elementy: 6 kartonowych kół z „emotikonami” symbolizującymi m.in. szczęście, smutek czy złość i 24 kartonowych kół z symbolami twarzy reprezentującymi warianty tych uczuć służą młodszym uczniom do poznawania i wyrażania emocji, mogą być też narzędziem do pracy z dziećmi z problemami w sferze emocji i mówieniu o nich. Zestaw zawiera: • dywanową planszę do gry 1,5 x 2 m z 8 poduszkami, • uzupełniające kartonowe znaki do wykorzystania z planszą dywanową: 24 mniejsze koła I 6 większych kół z „emotikonami” symbolizującymi główne kategorie uzewnętrznianych emocji (szczęście, radość, smutek, strach, złość, inne); • sześć zestawów gry planszowej z drewnianymi klockami-zwierzątkami, • poradnik metodyczny, zabawy, wydrukowane karty pracy, • zabawy multimedialne na tablicę interaktywną, • nagrody naklejki dla dzieci. Gra planszowa Złapmy lwa! jest rewelacyjna. Bardzo dobrze i ładnie wykonana. Chce się ją mieć i w nią grać. Dla dzieci jest atrakcyjna i ze względu na duże elementy bezpieczna. Klasyczna wersja nadaje się dla dzieci z zaburzeniami rozwoju w wieku wczesnoszkolnym i szkolnym (z zespołem Aspergera lub wysokofunkcjonujących autystów). Są w niej jasne reguły i pewna schematyczność, co sprawia, że świetnie nadaje się do grania z dziećmi z tego rodzaju zaburzeniami. Michalina Bondarczuk, psycholog, specjalistka ds. pracy z dziećmi ze spektrum autyzmu, współzałożycielka punktu przedszkolnego dla dzieci z zaburzeniami rozwoju „Niebieski Krokodyl”